Dag 11 - sheepwagon two

August 21, 2018 in the United States ⋅ 🌧 20 °C

Dag 2 van de upload vandaag, zie nog eentje terug voor de eerste ;))

Wendy onze Airbnb host van afgelopen nacht, kwam deze ochtend al zeer vroeg met een karretje het ontbijt brengen naar onze sheep wagon in de tuin. Het was eens iets anders dan de eieren, spek en pannenkoeken van de afgelopen dagen: vers fruit, zelfgemaakte yoghurt, allerlei noten, confituur ... Njam! Nog even afscheid nemen van de diertjes en daar gaan we weer.

Om nog even te genieten van de groene omgeving, gingen we met onze waterschoenen de lokale rivier onveilig maken. Verfrissend om eens iets anders tussen je tenen te hebben dan rode zand en scherpe stenen.

Rode zand en scherpe stenen is wel wat we zouden vinden in Page, onze volgende stop op onze road trip. Vandaag is Eva het die onze Toyota heeft bediend en dat deed ze met vlag en wimpel, na de eerst toch wat zenuwachtig over geweest te zijn. Ondertussen staat er bijna 2000 kilometer op de teller - tegen het einde zou er een 3600 kilometer gepasseerd moeten zijn.

Page is een oase in een grote zanderige vlakte: een klein stadje met vlakbij een gigantisch meer. Wij slapen echter niet in Page, maar op een nabijgelegen plateau bij een Navajo vrouw en haar man, ook weer in een sheep wagon, maar eentje op de authentieke manier opgemaakt. Schaapjes als dat we zijn, vonden we het meteen prachtig.

Na wat rondgelopen te hebben op het domein, hebben we op een open vuur (open vuren en sheep wagons lijken wel een vaste waarde voor ons hier) enkele steaks gebakken en lekker opgesmikkeld in het gezelschap van een koppel uit Nieuw-Zeeland waarvan de man meewerkte aan de Power Rangers (omg).

Yá'át'ééh hiiłchi'į - nee, geen schaap met een geval van acute diarree, maar wel "slaapwel" in het Navajo.