Dag 16 - New Orleans baby

August 27, 2018 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag werden we wakker en moesten we snel snel zonder ontbijt om acht uur ons vliegtuig hebben. Dit is om zes uur op de luchthaven zijn, dus om vijf uur opstaan. Voordeel: geen ontbijt betekent ook niets dat er uit kan komen bij Eva, dus ze hield het droog deze keer.

Met Uber gingen we van de luchthaven naar Creole Gardens, ons gezellig, kleurrijk hotel voor de komende drie nachten. Vandaag bezochten we vooral het Franse gedeelte van New Orleans. We zagen er toeristische valletjes, kerstwinkels en restaurants. Zo hebben we al onze volgende Kerstballen gespot (naakte zeemeermannen) en een pikante saus winkel bezocht. Na een tijdje rondwandelen, besloten we ons energiepeil op te krikken met de bekendste specialiteit van NOLA (New Orleans): beignets van Café du Monde met chichorei koffie. Deze vette deegbollen waren best lekker en iets vaster dan die we gewend zijn. Ook ontdekten we een gezellige bar waar we de volgende drie avonden zouden doorbrengen.

's Avonds gingen we wat verse vis en zeevruchten eten, een tweede specialiteit van hier. Dit zorgde wel voor serieus wat gerommel in onze maag, want zoveel gefrituurd eten zijn we niet gewend. Ook qua weer was het gerommel: een gigantisch onweer met flitswerk speelde zich af net buiten NOLA.