Dag 17 - Gumbo food tour

August 27, 2018 in the United States ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag hadden we een food tour gereserveerd bij Doctor Gumbo. Desondanks gingen we toch voor de spek met eieren combinatie: best stevig voor zo'n food tour.

Zo stevig dat we nadien gewoon terug twee uur gaan slapen zijn, tja, de vermoeidheid moet er ooit uitkomen zeker?

De food tour was echt geweldig. Ben, onze joviale gids, wist ons te verbazen met allerlei weetjes en feiten over de geschiedenis van NOLA en het eten dat hier bekend is. En nog beter: we mochten alles proeven: gefrituurde varkenshuid, kruidige garnaalbeignets, boudain balletjes, pikante saus, poboys (soort broodje), gumbo ... Wegspoelen van al dat lekkers deden we met verschillende cocktails. De tour sloten we af op een balkon waar we een zicht hadden op enkele straten en een park. Je kunt je niet voorstellen wat voor taferelen je allemaal ziet als je in NOLA even je aandacht op de mensen vestigt. Een kleine greep uit wat we zagen: een dwerg die ruzie had met een verslaafde en het op een lopen zette na het roepen van Crackhead, een dakloze die zijn super saiyan krachten aan het oefenen was, een vrouw die met haar veel te kleine outfit alle andere mensen aan het verleiden of ambeteren was ... Te gek voor woorden deze stad en zeker de mensen die er wonen.

Ook kwamen we toevallig nog een parade tegen waar voornamelijk de zwarte gemeenschap van NOLA stond. Helemaal welkom leken we er niet als blanke, maar toch hebben we het even kunnen bekijken: chique auto's, dansende schoolkinderen, muziek, verklede mensen ...

's Avonds hebben we een wandeling gemaakt door Bourbon Street, de feest- en zuipstraat. Ook daar wist je niet waar eerst kijken: kinderen die om 00:00 nog aan het rondlopen waren en twerklessen kregen van andere volwassenen, allerlei vrouwen waarvan je niet wist hoe ze ooit in hun outfit zijn geraakt, ,wildplassende mannen in het midden van de straat, strippers om 22:00 ... Wederom: gekke stad, met nog gekker (zattere) mensen.

Afsluiten deden we in "ons" gezellig barretje met wat bier en ze pizzapunt van drie dollar.