Dag 16 - Van Youbou naar Ucluelet

July 21, 2022 in Canada ⋅ ☁️ 17 °C

Van een zonnige 26 graden 's ochtends rijden we nu naar de westkust van Vancouver Island, waar het een 14tal graden is overdag. De wind van over de oceaan voert heel koude lucht aan waardoor het in de zomer eigenlijk bijna nooit boven de 22 graden is. Een hele aanpassing qua klederdracht, me dunkt. Zie het verschil tussen foto 1 en 2 maar eens.

De rit naar Ucluelet (waar we verblijven) is 250 km en je doet er volgens Google 3u30 over. Think again. Onze AirBnb-hosts wisten ons te vertellen dat we er een uur moesten bijtellen en dat was zeker niet gelogen. De laatste 100 km voeren je over een zigzaggende weg tussen de bergen en bossen. Zo'n weg waar 40 km/u nog te snel is. Ondanks de vele bochten is het wel een erg mooie rit en, gelukkig maar, erg rustig.

Tom en Carolyne staan ons al praktisch op te wachten aan de deur van onze verblijfplaats. Via een erg ingestudeerd tekstje met passende flauwe mopjes laten ze alles zien. Ook hier hebben we weer een Jacuzzi. Living the life.

Tom wist ons te vertellen dat de Lighthouse Loop net buiten de stad erg de moeite is. Gehoorzaam als we zijn, sprongen we meteen in onze auto om deze te ontdekken. Het was inderdaad een erg mooie kennismaking met de meer grillige westkust van Canada: grote rotsen, zilte zeelucht, wind in je smikkel, grijze wolken... Dat hadden we hier nog niet meegemaakt en het was eigenlijk wel eens een fijne verandering. Ook fijn: aangezien die vampirische veelvraten (aka muggen, aka de hel op aarde of toch ten minste in Canada) niet tegen zout water kunnen, zijn ze hier niet aanwezig. Dit in tegenstelling tot de grote, hongerige zwermen die we de afgelopen weken hebben moeten trotseren.

Over honger gesproken: de dag sluiten we af met een (vloeibare) maaltijd in een lokale brouwerij met zicht op de baai van Ucluelet.