You look like a gypsy girl

October 1, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 7 °C

Deze keer wel wakker geworden van de wekker, maar toch redelijk brak. Misschien door het vele rijden of toch door het mountainbiken? Even een goed ontbijtje erin en gewoon weer verder. Op zoek naar nog een leuk stukje om te fietsen. Een stuk de berg optijden met de camper werd een leuke uitdaging, aangezien er graffel was als weg. En de weg nou niet bepaald breed was. Maar goed dit was de enige weg naar nog een LOTR locatie waar ook een trail was. Onderweg kwamen we er al achter dat we misschien eerder ook al een trail tegen zouden komen, dus daar maar op gegokt. Terwijl we reden, kwamen we ook al een paar hekken tegen die de dieren moesten tegenhouden, maar ons niet💪. Dus door tot we echt niet medr verder konden. Niet omdat de camper niet meer verder kon, maar er een ketting de weg versperde en deze met een hangslot dicht zat. Maar gelukkig hebben we nog de mountainbikes, dus konden we daar mooi mee verder🖒. Even een lekker stuk van 21 km gefietst, waarvan de heenweg een stuk langer duurder aangezien dit valsplat omhoog liep. Vlak voordwt wij hadden besloten om te keren, werden we staande gehouden door een wachter. Deze vroeg of we wel toestemming hadden om daar te fietsen... nergens hadden wij een bordje gezien dat het niet mocht, dus maar gezegd dat het toegestaan was. Daarna toch maar omgedraaid, waren we toch al van plan😊. De terugweg ging bijna 2 keer zo snel. Eenmaal bij de camper, dezelfde weg weer terug om vervolgens richting Kaikoura te gaan rijden. Dit beloofde een weer een prachtige route te worden. Ook besloot ik hiervan een stukje te gaan rijden💪. Zolang er geen moeilijke kruispunten zouden zijn, had ik er wel vertrouwen in. En gelukkig Daan ook wel, dus dat gaf een goed gevoel. We verbleven weer op gratis terrein, bij Donegals irish pub. Bij aankomst werd er zoals vaker geraagd waar ik vandaan kom. Toen ik zei Nederland, zei de gastheer 'you look like a gypsy girl'😂. Dit was Marcel Hoogerwerf die hier achter de bar werkt, en ja zoals de naam doet vermoeden een Nederlander. Maar hij spreekt geen Nederlands... meer.. toen hij 6 jaar oud was emigreerde hij met zijn ouder naar Nieuw Zeeland. Sindsdien is hij het Nederlands verleerd. Wel een leuke gast om even mee te praten en even lekker wat mee gedronken. Daarna maar op tijd ons nestje opgezocht. Morgen staat een leuk programma op de planning!😄😄Read more