Boulderen in de natuur!

October 3, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 12 °C

De volgende ochtend zouden we eerst nog even een mountainbike tochtje maken in het Burwood Plantation, voordat we de fietsen moesten inleveren in Christchurch. Na een zoektocht en rondgevraagd te hebben, hadden we de omgeving eindelijk gevonden. Inderdaad een mooi gebied zoals Marcel van Donegal ons had verteld. Niet een moeilijke route, maar wel veel bochtjes om het stuurwerk goed te oefenen🖒. Daan had al vaker een vast lopende ketting gehad,maar deze keer deed hij er nog een schepje bovenop 😣 de ketting brak af... natuurlijk precies op het verste punt. Tja wat doe je dan, dan ga je steppen😂. En af en toe even aanhangen, want ja we moesten nu wel terug.. Gelukkig gebeurde dit op de laatste dag dat we de fietsen hadden en niet eerder. Dus maar snel die fietsen inleveren! Daarna maar weer even boodschappen gedaan. Moet helaas ook gebeuren. Daarna weer verder op onze roadtrip. We gingen de Arthur's Pass rijden, maar zonder bestemming. Het zou een bijzonder mooie route zijn met onderweg nog Castle Hill. Ineens vanuit het niets waren daar ineens rotsformaties,wat heel bijzonder was. Natuurlijk zijn we hier even gestopt om een rondje te lopen en te boulderen😄. Dat kun je hier dus heel gied doen in de vrije natuur. Wat een geweldige ervaring! Ook ik kreeg steeds meer vertrouwen om naar boven te klimmen🖒. Gewoon niet te dicht bij de randjes komen en dan gaat het goed😊. Een paar mooie foto's gemaakt. Maar toen moesten we ineens tempo maken, want we zagen een flinke regenbui aankomen. Dus maar weer verder om nog een stuk door de pass te rijden. En i derdaad even een flinke bui gehad,maar daarna kwam de zon ook weer door! Bij Devils lookout zijn we gestopt om prachtig uit te kunnen kijken over Arthur's Pass. Daar liepen en vlogen ook veel Kea's. Deze papegaai soort kan heel brutaal zijn. En zo ook deze keer.. ze zaten op een camper een poging te doen om deze te slopen. Ze waren ook zekerniet bang voor mensen of auto's. Aangezien er een paar mensen weggingen en de Kea's gewoon op de auto bleven zitten😂. Toen we de foto's van de pass hadden gemaakt, keerden we weer om, op zoek naar onze slaapplek voor de nacht. Dit zou bij Lake Pearson worden. Deze keer hadden we geluk dat het nog licht was terwijl we aankwamen. Wat ons een prachtig uitzicht op het meer bood😍. We kunnen ons er nog steeds over verbazen hoeveel verschillende landschappen dit land heeft!Read more