Mount Cook

October 5, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 21 °C

De dag is aangebroken dat wij gaan kijken of we gaan winnen of verliezen vandaag. Mount Doom hadden wij van verloren. We willen zo hoog mogelijk komen. We kwamen er al snel achter dat je zelf niet bovenop mount Cook zou kunnen komen. Verschillende tracks naar verschillende locaties in de buurt van of met uitzicht op mount Cook. Dus besloten we de Sealy track te doen. Het hoogste dat we konden komen en goed uitzicht over de verschillende meertjes en uitzicht op mount Cook. 2200 traptreden en 600m de hoogte in, wat ons in totaal op een hoogte van 1250m zou brengen. Een beste klim, maar dit moest te doen zijn. En inderdaad. Een mooie route en snel stijgen omhoog! Toen we aan het einde kwamen van de Sealy track, konden we nog een stukje verder omhoog klimmen en een deel van de Mueller track meepakken. Echter vergde dit nog iets meer van mijn hoogtevrees. Op zich het klimmen was het punt niet, maar de gedachte dat ik dat ook weer naar beneden moest doen, face down, maakte al genoeg los. Maar met de steun van Daan ging ik toch door. Tot het punt dat het pad overging in een sneeuwpad zijn we doorgeklommen. Aangezien we niet de spullen hadden om door de sneeuw te ploeteren en omdat er een bui aakwam, wat prachtig te zien was vanaf de berg. Mount Cook hebben we helaas niet helemaal gezien, vanwege de laaghangende bewolking konden we alleen de lower peak zien, good enough! We've won💪😆. Daarna maar weer snel naar beneden, omdat er dus regen en sneeuw aankwam. Zo snel als we konden afgedaald en relatief droog kwamen we bij de camper aan. Eenmaal bij de camper vervolgden we onze weg naat Twizel. Veel over gehoord, maar wij konden niet in de sfeer komenvan het dorpje... dus maar besloten om onze weg te vervolgen. Via de Lindis pass zouden we richting Wanaka rijden. Het was al wat later op de dag,dud besloten we Wanaka morgen te bekijken en een slaapplek te gaan zoeken. Halverwege hebben we nog even een momentje genoten van de zon op een picknickplaats. Daan nam een lekker biertje, wat betekende dat ik onze reis verder zou rijden. Gelukkig begint het rijden een beetje te wennen🖒. Uiteindelijk zijn we bij een gratis campsite Bendigo beland. Dit was in eerdte instantie niet de bedoeling, maar misschien wel mooier en zo hadden meer tijd om nog even van de zon te genieten😄Read more