Mariska Schols

Joined July 2016

De langste dag...

October 20, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 14 °C

Wauw wat een lange dag was dat! Heel bizar te bedenken dat onze vlucht vanuit Oahu naar Kauai eerder gaat op 20 okt dan onze vlucht zou vertrekken vanaf Brisbane op 20 okt.
    Weer stond onze wekker vroeg om op tijd op de luchthaven van Brisbane te komen voor onze vlucht van 10.10uur. Eenmaal in de ubertaxi vertelde de chauffeur ons dat we veel te vroeg waren.. we hoeven maar 1uur van te voren aanwezig te zijn. Tijd genoeg zou je denken... maar dan blijkt dat ze hier heel streng zijn op het gewicht van je koffer. Dus dat werd even puzzelen. Uiteindelijk maar 5 extra kilo's bijgekocht, want hoe we ook probeerden, we kwamen niet onder de 40 kilo samen en ook moesten we onder de 7kg voor de handbagage blijven (we gingen allebei uit van 23 pp😅). Intussen was er dus geen tijd meer over en moesten we het ontbijt skippen.. gelukkig hadden we alle restjes opgegeten om gewicht te besparen dus daar konden we het wel ff mee redden tot in Melbourne. En daar komt de eerste rekensom: we vliegen om 10.10 uur vanuit Brisbane naar Melbourne, wat bijna 2,5 uur vliegen is, maar we komen daar om 13.30uur aan. Er is een uur bijgekomen omdat Brisbane niet aan de zomertijd doet😅. Aangezien wij om 7 uur zijn opgestaan, is dat 5,5 uur nadat wij zijn opgestaan. Op Melbourne moesten we 3 uur wachten op de volgende vlucht, maar moesten wel weer opnieuw onze bagage inchecken. Daarna dan toch maar een brunch gescoord. Nog even genoten van een gozer die op een piano speelde en om 16.45uur vertrokken we naar Hawaii, eiland Oahu, 9.45uur na ons opstaan. Met een vlucht van ongeveer 10 uur en 15min, landen we om 6.00 uur in de ochtend locale tijd op zondag 20 okt. Terwijl deze dag voor ons dus al 20uur duurde, beginnen we weer van voren af aan. Met nog 1 vlucht te gaan naar Kauai van 40 minuten zijn we dan om 9.25 op onze eindbestemming voor nu😉. Na customs (wat trouwens weinig voorstelde, zo leek het) hebben we onze huurauto voor de komende dagen opgehaald en zijn we naar het hotel gegaan. Helaas was onze kamer nog niet klaar, dus hebben we ons omgekleed en zijn we op het strand gaan liggen. Nadat we geluncht hebben bij de Lava Lava club is onze kamer klaar en besluiten we even een powernapje te doen om 15 uur. Onze dag duurde immers al 29uur en is nog niet voorbij😅. Wanneer we wakker worden begaven we ons richting het strand bij Poipu. Daar bekeken we een prachtige zonsondergang. En hebben overheerlijke nachos gegeten bij de Honu Bar met een cocktail en een biertje voor Daan. Als laatste hebben we nog even wat boodschappen gedaan ter voorbereiding op de volgende dag en dan zit onze dag er toch eindelijk op en gaan onze luikjes rond 22 uur toch echt dicht na een dag van ruim 36 uur (korte slaapjes niet meegeteld) en 43 uur als je de ochtend meeteld die we nog sliepen in Brisbane. We waren best moe maar dat mocht ook wel😇😘. Aloha💃🏽!

Voor de berekening is de 20e oktober dus compleet om 24uur en zou het 45uur voor ons zijn dat is dus de dag dubbel min het tijdverschil van 3 uur 😄.

Moreton Island Safari

October 19, 2019 in Australia ⋅ 🌧 21 °C

Wat een topdag. Bizar wat een geluk we hadden met de timing van het weer. Maar misschien draait alles vandaag om goede timing want precies 4 jaar geleden kruisden onze paden omdat we op het juiste moment op de juiste plek waren.
    We scoorden een ontbijtje om de hoek van het hotel (in Brisbane) om 6uur sochtends. We pakten daarna de lime-stepjes naar het station om de bus te halen naar de haven. De stepjes mochten helaas niet door onze kortste weg dus ff omrijden waar we naast een politie auto belanden en we geen idee hadden wat onze plek op de straat was. Dit boeide niet zo kennelijk dus net op tijd bij t station bleken we de stepjes daar niet kwijt te kunnen. Na 10 min bergop zwoegen omdat we de stepjes niet op slot kregen, omdat de gps niet zo snel merkte dat we uit de zone waren. Beide terug gerend om net op tijd de bus in te kunnen. Alsnog deed de bus er 10min over om te vertrekken, omdat er wat andere passagier problemen waren. Bij de haven de ferry op en naar Moreton Island wat onder Fraser Island ligt. Het was al betrokken en halverwege de trip kwam de hemel naar beneden met hagel en al🌧. Gelukkig zaten we droog in de Ferry en toen we aan land gingen was dit alleen nog maar een drupje. Toen we bij de trucks waren van onze toer brak het even open maar toen we onze wetsuits aandeden voor t snorkelen kwam de hemel weer naar beneden. Gelukkig een warmer buitje dit keer en al snorkelend niet veel last van. Wel jammer dat we niet gelijk los mochten zwemmen maar na met 9 personen achter de jetski naar de wrakken gesleept te zijn konden we wel al snel meer onze gang gaan. Daarom ook als enige 2 de wobbegong shark gespot🦈. Ik (Daan) zag hem liggen tussen 2 schotten in en zag het vooral aan de vinnen dat het een haai was want het was een heel bijzondere. Met zijn camouflage kleur lijkend op een leopardshark met wat ze hier noemen een shaggy beard een bizar beest om te zien. Maris dacht dat hij dood was maar zo liggen haaien nou eenmaal te tukken en dood gaan ze drijven. We waren als vissen in t water en konden dit keer prima terug zwemmen terwijl de rest met jetski werd teruggebracht. Na het snorkelen kwam het kayaken in transparante boten en ook dat ging als een speer zelfs zo goed dat toen er een bootje omsloeg (teveel onhandige aziaten bij elkaar) en Dave de gids ging helpen wij ook een helpende hand konden bieden door naar Natasha op de jetksi te peddelen (best een eind tegen de stroom in) en zelfs nog terug waren voor Dave de omgevallen boot en de aziatische man die niet kon zwemmen (wat doe je dan hier?) naar de kant kon brengen💪🏼. Daar zei de superrelaxte Dave heel droogjes dat hij zelf ook aan t zinken was maar dit maar even voor zichzelf had gehouden haha.
    Na nog een hoosbui om in af te spoelen (tijdens het kayaken was het droog) en geholpen te hebben met alles van iedereen opruimen hadden we een chille lunch en leuke gesprekken met de gidsen. Dave bracht ons erna naar de Moreton Island Desert in een supertruck via een heel hobbelige weg en liet ons daar zandboarden. Op het natte zand werkte alleen nylon echt goed en het lukte me (Daan) om 4 keer te gaan (en dus ook 4 x omhoog te rennen) en ook nog andere erop te laten gaan omdat er maar 2 waren. 1e keer op me buik, 2e keer op me kont 3e keer handen los en vasthouden met me voeten en 4e keer samen met Maris die ook al 1x alleen was geweest. Het gaat best hard maar niet hard genoeg om bochtjes te maken. Wel genoeg voor adrenaline en voor Maris om hoogtevrees te hebben dus respect voor haar😘. Een bakkes vol met zand verder gingen we weer terug naar het strand om daar nog ff te relaxen tot de wolken kwamen en het toevallig ook tijd was om met de ferry terug te gaan. Tijdens het genot van wat drankjes super leuke gesprekken gehad met Natasha die er ongeveer dezelfde levensstijl op na houd en ook veel reist. Hopelijk zien we haar nog eens. De busrit met John was ook grappig, goede Aussie humor is zeker te waarderen. Terug bij t station weer stepjes gescoord en dit keer in een bijna rechte lijn naar beneden gezoefd. Gezwaaid naar de down under bar en in t hotel ff gefitnessed in de gym. We hadden nog energie over. Opfrissen en lekker uiteten in de winkelstraat, rustig aan gedaan met een pizza en een cocktailtje en ik had gezegd dat ik alleen ergens wou eten waar ze een lemon merengue taartje zouden hebben. En dit helemaal vergeten, maar ja hoor het stond er gewoon tussen. Perfect ook dit weer super mooi uitgepakt. In t hotel nog onze koffers ingepakt terwijl harry potter aanstond en voor 12ve naar bed want morgen wordt de langste dag ever. Groetjes Daan en Maris😍.

Dag camper, hallo Brisbane

October 18, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

De dag dat we de camper moesten inleveren was daar. De tijd met de camper is heel snel gegaan. We pakten de laatste spullen in de koffers en maakten zo goed mogelijk de camper schoon en gingen op weg om het laatste stukje te rijden met de camper. Bij het camper bedrijf aangekomen was er weer een lange wachtrij. Gelukkig was er een Nederlander, die al jaren in Aussie woont, zo aardig om even aan te geven dat wij alleen maar een camper kwamen inleveren, zodat we sneller geholpen konden worden. Nadat alles gecheckt was bestelden we een uber om naar het hotel te komen. Eigenlijk was het nog te vroeg om in te checken, maar gelukkig was onze kamer al klaar en konden we al snel op pad. Aangezien het al lunchtijd was hebben we eerst een plekje gezocht om wat te eten🍔, om vervolgens een rondje door de botanische tuinen van Brisbane te lopen. Al snel besloten we dat we genoeg hadden gehad van het lopen, dus pakten we een elektrisch stepje van Lime om door de stad heen te crossen. Een leuke manier om de stad een stukje sneller te kunnen zien. Je kunt maximaal 24 km/h met die dingen en bergafwaarts nog een stukje sneller😆. Toen de batterijen bijna leeg waren van de stepjes en we terug bij ons begin punt waren, waren we wel toe aan een drankje. Dus zochten we een leuk plekkie aan het water voor een corona en een cocktail. Voor het avondeten kozen we het Italiaanse restaurant van Jamie Oliver uit voor een heerlijke antipasti en ravioli. Om de dag af te sluiten namen we nog een afzakkertje in de Down under bar. Hier was Daan 3 jaar geleden ook geweest met zijn wereldreis. We hebben nog gezocht naar de tekst die ze destijds op de muur geschreven hadden, maar helaas niet gevonden. Daarna werd het toch echt tijd om terug te keren naar het hotel en vroeg te gaan slapen, morgen weer vroeg op voor een typisch Australisch avontuur😊Read more

Een paradijs voor surfers

October 17, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 26 °C

Maar niet per se een paradijs om te surfen. Het ligt natuurlijk aan de wind en de stroming maar 'Surfers paradise' heeft vooral een rechte kust waarbij je dus niet altijd de ideale surfcondities hebt terwijl Byron Bay veel baaien heeft die voor bijna elke wind en stroming wel een strand heeft die er geschikt voor is. Wel is het een paradijs voor de wat meer upbeat surfers (niet te hippie) om te shoppen en uit te gaan. Genoeg te doen als je niet op t strand of de zee terecht kan. Zo zijn we vandaag na Olly & Colleen dag te hebben gezegd met de camper verplaatst van zuidelijk van de skyscrapers naar er vlak boven. Loop afstand vanaf Q1 waar we naartoe liepen en het strand op en af moesten omdat de Circuit races voor V8 supercars volgend weekend in die straten gehouden worden. Dat missen we helaas. We zijn na het prachtige uitzicht op de 77e verdieping van de skytower gaan lunchen bij Hurricanes bar & grill waar het best lachen was met de bediening en de vogels. Toen met dit frissere weer maar eens tijd voor een Escape room. Vet lachen met ze 2e ontsnappen uit een horror scene. Best een goede tijd neergezet met 52 minuten en gelachen en veel samengewerkt. Erna een beetje shoppen en gezien hoeveel uitgaangelegenheden hier zijn. Tijdens het donderen en bliksemmen en de bijbehorende regen toen bij Beergarden doorgebracht en eerst op het balkon en toen maar binnen genoten van de lichtshows.
    Erna eten bij BrewHouse waar ik een beer proeverij deed waar het de vraag was of ik geen gratis mok maar wel een gratis mok vol met bier kreeg. Bijna een pul gestolen omdat het toch niet gratis mok was maar wel een gratis inhoud van bier🤣. Leuke tent goed eten en een mooie afsluiter van de dag. Klaar om in te pakken en de camper op te ruimen zodat we die kunnen inleveren in Brisbane. Cya later mates.

Time to relax

October 16, 2019 in Australia ⋅ ☀️ 25 °C

De temperatuur begint lekker op te lopen, dus wordt het tijd even rustig aan te doen en de was te doen. Hier zijn we een ochtendje zoet mee en genieten ondertussen van het zonnetje bij de camper. Hierbij hebben we gezelschap van een lizard die net zo geniet van de zon als wij. Nadat alle was droog is (en dat ging behoorlijk snel met die warmte) lunchen we even wat en vertrekken we naar het strand. Daar aangekomen staat er een iets hardere wind dan op de camping, terwijl het maar 2 min lopen was... We proberen een plekje te vinden waar we niet gezandstraald worden.. dit is vrij onmogelijk op dit gedeelte. Dan maar een duik de zee in. In het begin voelt deze erg koud aan, maar als je er doorheen bent is het eigenlijk best lekker. Het enige nadeel, zijn die hoge golven😅hierdoor is echt zwemmen onmogelijk en bij sommige golven is blijven staan een hele opgave🙈. Als we wat zijn opgedroogd, proberen we iets zuidelijker op het strand een plekje uit de wind te zoeken. We hielden het even uit achter een paar rotsen, maar dat snijdende zand heeft deze keer gewonnen😅 dan maar de laatste kleine boodschap doen en eenmaal bij de camper even goed afgespoeld. Na het eten hebben we nog gezellig met onze buren Olly & Colleen een paar drankjes gedronken. Hij komt uit Engeland en zij uit Ierland, samen reizen ze nu 3 maanden door Australië. Ik (Maris) heb ook nog een typisch Australische wijnsoort gedronken, Goon, wat best goed te drinken is. Wij zouden het beschouwen als een dessertwijn. Na een paar uur gezellig zitten kletsen over vanalles en nog wat houden we het voor gezien en gaan we lekker slapen. Nog maar 2 nachtjes in de camper, voor we hem inleveren en Australië bijna gedag zeggen. Sleep tight😘Read more

Hike met een tapijtslang

October 15, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 21 °C

Wakker worden in the middle of nowhere op een campsite in de bossen. Na een ontbijtje klaar voor een wat langere hike bij purling brook falls. We liepen eerst naar de onderkant van de waterval en zagen dat deze echt hoog was en er bijvoorbeeld niemand af zou durven springen zo hoog🙈. Met de richting meelopende werden we door tegenliggers gewezen op een slang naast het pad en ja hoor weer een flinke. Dit keer een carpet-python en kennelijk is het best uniek slangen tegen te komen, want een aantal Australische dames hadden nog nooit zo'n grote slang gezien en dit was al onze 2e. Grappig om te zien zijn de schrik reacties van mensen die er langs lopen en ineens de slang zien. Na deze topper kwam de rit naar de Gold Coast, we stopten er zuidelijk van bij Coolangatta om eens rond te kijken en of er te snorkelen zou zijn. Dit laatste kon alleen per boot en na pannekoeken gemaakt te hebben deden we een strandwandeling om de zee vanaf het droge te bekijken. We kwamen zo op een hoog punt waar we in zee walvissen dachten te zien, eventjes dachten we aan dolfijnen maar na het checken op de camera wisten we zeker dat we naar orka's aan het kijken waren. Super vet eindelijk eens in het wild gespot😍.
    Terug via het strand en de campert verplaatst naar de Gold Coast zelf. Daar ingechecked en nog een verkenningsrondje gedaan voordat we gingen eten, chillen en slapen.

Lizards en nog meer lizards en wallabies

October 14, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag zeggen we Byron bay gedag en vervolgen we onze dag naar boven en weer meer landinwaarts. In de buurt van Uki stoppen we om te kijken bij de Clarrie Hall Dam. Een dam door de aboriginals gebouwd om Tweed Heads (een kustplaatje en vallei) te voorzien van water in periodes met grote droogte. Dan zetten ze de dam een stukje open en zuiveren ze het water, zodat het gedronken kan worden. Btw, men zegt dat je hier gewoon uit de kraan kunt drinken, maar wij vinden het vooral naar chloor ruiken dus wij kopen wel gewoon water in de supermarkt😉. Bij de dam horen we een boel geritsel in de bosjes en zien daar lizards voorbij komen van ongeveer 1 meter tot 1,5 meter (met staart). Best indrukwekkende beesten als ze zo groot zijn. En even later zien we nog 2 lizards (weliswaar wat kleiner) de liefde met elkaar bedrijven. Dan vervolgen we onze weg naar de Natural Bridge. Hier lopen we een rondje van ongeveer 1km om de natural bridge te aanschouwen. Hier zien we ook een andere soort lizard die eruit ziet als een zwarte slang met pootjes. En onder de natural bridge hangen nog eens honderen vleermuisjes. Een mooi stukje natuur, maar ook wel erg toeristisch. We besluiten om van het mooie weer gebruik te maken en door te rijden naar de best of all lookouts. Van daaruit kijk je prachtig uit over de vallei van tweed valley tot naar de kust. Voordat we besluiten naar de campsite te gaan doen we nog een kleine hike naar de twin falls en onderweg ernaartoe zien we tot 2x toe een wallaby wegspringen de bosjes in, helaas zijn die ons te snel af en kunnen we ze niet op de foto krijgen. De hike laat ons een mooi stukje subtropisch regenwoud zien en na 4,5 km en 1,5 uur verder gaan we voldaan naar de campsite waar we nog even genieten van het weer met een lekker koud drankje erbij😊 afgezonderd van de beschaving en geen bereik geeft ons mooi tijd om wat te lezen!Read more

We surfen maar wat

October 13, 2019 in Australia ⋅ ⛅ 19 °C

'S ochtends eerst maar eens de camper verplaatsen, van hippie dorp naar glamping resort. We hadden toch stroom nodig en wilde wel even wat meer ruimte dan alleen een krappe parkeerplek. Vanaf daar maar gelijk naar het hostel voor de surfspullen en zo het strand op en de eerste beste golf pakken die we zagen. Elke keer wel gechecked of het een veilige plek was en of er andere surfers in de buurt waren, maar om er niet tussen te zitten net ff ernaast gesurft. Het gevolg bleek ook later dat de golven hier hoger zijn en korter vallen. Als je kon staan dan was het in de tube niet langer dan 1 tot 4 seconden en dan was het verder in schuim meevaren tot je de grond raakte in nog eens 4 seconden.
    De golven waren dus een leuke uitdaging en na wat mislukte pogingen kreeg ik (Daan) van een andere surfer wat surf tips. Ik wilde een wat kleiner board proberen dit keer zodat ik makkelijker door de golven kon duiken maar met een kleiner board kiep je sneller voorover dus moest wel peddelen voorop maar zodra je snelheid had naar achter en je board op. Het duurde een paar golven voordat ik zelf erachter kwam dat ik niet meer recht met de golf mee moest maar schuin om niet te snel te duiken en langer te kunnen gaan staan. Maar schuin is best lastig met opstaan dus oefenen oefenen oefenen. Rond 12e was de kentering dus ff maar niet surfen en rust pakken, en rond 1e nog ff anderhalf uurt tot het laagtij zou worden en de zee ook ineens leeg was. Alsof er een haai zwom 😋. Maris haar board leash brak ook los dus die stopte ermee. Ik ging nog even op haar board met mijn leash en merkte dat dat toch wel makkelijker golven pakken was, alleen was nu toch wel snel uitgeput en dan is het wel klaar.
    Om half 3 waren we terug bij het hostel en leverde de boards in daar even afspoelen en naar Byron center voor lunch. Daar Epic burgers en een corona gescoord. Nog even naar de supermarkt voor kip en meer corona om het zelfgemaakte mega pittige Indische eten te blussen. Maar daarvoor nog een flinke wandeling gemaakt over het strand, richting de vuurtoren, maar tijdens de zonsondergang heerlijk gestrand op Wategos beach en de fles wijn gedronken van de wijnproeverij terwijl we naar de surfers keken en wat leuke kiekjes maakten👍🏼. Met volle maan terug gelopen en eten en erna toch echt slapen.

Na regen komt zonneschijn

October 12, 2019 in Australia ⋅ 🌧 16 °C

Wat een hippies allemaal.. maar dat geeft wel een boel gezelligheid. Helaas werkt het weer vanochtend nog niet echt mee. De voorspelling is dat het eind van de middag beter weer wordt, dus de ochtend lekker rustig aan gedaan. In het hostel (zie fotos) zou een didgeridoo workshop gegeven worden, dus dat leek ons wel wat. Echter kwam de docent niet opdagen.. dus dat was jammer. We keren terug naar de campert om nog even te chillen en te lunchen voor het echte werk gaat beginnen😉. Het plan is om (ondanks af en toe wat regen) een paar surfboards te huren en eens te kijken of we de golven kunnen trotseren. Na zelf (Maris) 2x op een flowryder gestaan te hebben is dit toch wel anders en een beste opgave😅. Daan heeft al vaker op een surfboard gestaan, dus hij wist zich al redelijk te redden ook met de wat hogere golven. Met aardig wat zouthappen tussendoor en mislukte pogingen lukt het mij toch om 3x te staan op het board🥳. Daan heeft ook een aantal keer gestaan, maar na ruim 1,5 uur ploeteren zijn we uitgeteld en houden het vandaag voor gezien. Morgen gaan we het nog een keer proberen want we hebben de boards voor 24 uur. Voldaan trakteren we ons zelf op een kop warme chocomelk en patatjes. Terug in de camper maakt Daan nog overheerlijke burgers voor ons klaar. Uitgeput van het surfen en de rozigheid van de temperatuur zoeken we vroeg ons mandje op om morgen optijd weer naar het strand te gaan voor nog een rondje zouthappen🤣Read more

Naar Byron Bay en inblenden dan maar

October 11, 2019 in Australia ⋅ 🌧 20 °C

Mogguh. Zelfde riedel sochtends en dit keer verlaten we Coffs Harbor waar we nog wel geprobeerd hebben om mountainbikes te huren maar dit werd hem hier niet, het moeten wel echte MTB's zijn en geen stadsfietsen om een blokje om mee te maken. Met die drukte hier ook de supermarkt overgeslagen en dit gepland om in Byron Bay te doen. 3 uurtjes rijden en ook nog grotendeels door de regen heen, maar uiteindelijk aangekomen in een droog Byron Bay zodat we na het parkeren in Arts Factory Lodge nog even een leuke wandeling over het strand konden maken op zoek naar de beste stek om te surfen. De campsite waar we staan is heerlijk hippie en gelukkig maakt het dus totaal niet uit hoe je er bij loopt, maar het gaat echt niet lukken om er zo bij te lopen😋. De helft loopt op blote voeten, met dreadlocks en de kleding hangt zo los als mogelijk is of bestaat uit een aan elkaar gestikte strandhanddoek. Best praktische kledij maar niet iets wat wij hebben liggen. Na onze beachwalk en onze eigen drankjes gedronken te hebben namen we er nog een paar in het beach hotel en keken daar naar wat surfers op tv in Tahiti. Op een lege maag sloeg de alcohol weer leuk in dus tijd om mijn rebelse kant te sussen met wat eten in de campert. De rugtassen moesten we toch droppen voordat we maar eens gingen stappen in Byron bay. We begonnen in the Northener en na 1 drankje en al heel wat extreme Engelsen verder naar Cheeky Monkeys waar het wat later ook helemaal los ging. Wij waren toen al lang genoeg aan de zuip geweest 😂 en gingen een heerlijke coma tegemoet. Maar toen we bij de campert waren bleek er een vet leuke ska band bezig te zijn in the Art Brewery naast onze campsite. Daar nog even staan dansen en gekeken naar alle hippies die hier dan weer helemaal los op gingen. Toen toch echt tijd om af te taaien en het bleek nog geen 15min later ook afgelopen dus top timing. Tot laterzzz😴.Read more

Never miss updates of Mariska Schols with our app: