Day 1: Charleroi - Athene

August 14, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 32 °C

Wekker om 5u15 et c’est parti!! Rit naar de parking van de luchthaven was beetje lastig, super moe en mijn co-piloot verloor ook de strijd tegen het wakker blijven 😅. Tussen ons gezegd en gezwegen maar veel moeite heeft ze niet gedaan 😜) . We komen dan toe op die parking die we reserveerden en staan voor een gesloten poort. Er is daar geen kat 🙄 Twas weer op zijn Waals, zeker geen minuut te vroeg gaan werken. Gelukkig stonden we daar niet alleen te wachten en had er een italiaan al gebeld naar die maatschappij zodat ze kwamen open doen voor ons en zo zijn we op tijd op de luchthaven geraakt.

Security checks gingen vrij vlot en straight to the panos vr een chocolade koek, kaffietje en een brooike vr het hongerke op de vlieger.

Gearriveerd in Athene en de hitte slaat toe! Ger had al opgezocht dat we de metro konden nemen nr centrum dus gingen we voor die optie. Het was drummen om de metro binnen te geraken want er was een Indische familie die ni vooruit wandelde en de volledige doorgang blokkeerde. Ger zat efkes tussen de deur 😂. Maar eind goed al goed.

We zijn aangekomen op het hotel en hebben ons boek genomen en ons geïnstalleerd op de rooftop aan het zwembad om ook wat slaap in te halen.

Rond 19u hebben we ons klaar gemaakt om iets te gaan eten in “seychelles” super lekker resto’ke! Echt wow en geen geld! Erna beslist van nog iets te gaan drinken in “Baba au Rum” en ondertussen wat rondgewandeld in Athene. Echt tof stadje en had echt zowa spanish vibes. Toffe barkes en resto’kes, echt gezelligheid. Helaas kwamen we toe aan de “baba au rum” en stonden we vr een gesloten deur. Uiteindelijk verder op in de straat een tof sfeer barke “Booze cooperativa” gevonden en een cocktailke besteld.

Toffen eersten dag maar kapot wegens het vroeger opstaan en de zon. We kruipen er in want morgen staat de Acropolis en Parthenon op het programma voor we nr Paros gaan!

Nighty night!
    De Gékes