Athene - Paros

August 15, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

Day 2, Acropolis day! We wouden vroeg gaan voor de warmte en het volk maar toen ging die wekker af om 7u45. Toch nog maar even omdraaien, de vermoeidheid zit er nog in! Uiteindelijk tegen 8u45 aan het ontbijt. We kozen voor een plaatsje buiten en verstonden niet goed waarom iedereen ervoor koos om binnen te zitten.

10 min later begrepen we echter wel waarom: de hoornaar streek neer! 🐝 Eerst rond het fruitsap, dan in onze borden, niemand wil een wesp van 2 cm dikte en 5 cm lengte rond zich. Dus snelle verhuis nr binnen gedaan. Gezond ontbijtje want de avond ervoor was te lekker en een beetje overdreven.

9u15 vertrek acropolis, 30 mins wandelen van ons hotel, En route! We wandelden door mindere cotés van Athene maar ook een paar heel schattige. Gelukkig hadden we onze tickets de avond ervoor geboekt want hoe dichter we de Acropolis naderden hoe meer volk er was. Althans dat dachten we, bleek dat we nooit een bevestigingsmail ontvingen van onze boeking, hopelijk geen scam en zien we dat geld nog trg. Weer wat tijd verloren en back to the ticket office maar het kwam goed. Heel veel volk op de site maar blij dat we het eens gezien hebben. Ger downloadde een audio guide om ons te begeleiden door de tempels zodat we er niet volledig clueless rondliepen.

11u30, tijd om ergens nog iets kleins te eten zodat we niet te hongerig de ferry op moesten. We ontdekten er een pareltje genaamd: Muni. HEERLIJK die lunch mm. Een bao met crispy chicken en een salade met wilde rijst en rauwe zalm. Om onze vingers van af te likken! Dan terug nr het hotel om uit te checken en richting de haven te gaan om onze ferry te nemen om 14u20. Super grote ferry’s en ook echt comfortabel, onmogelijk om ziek op te worden.

17u20, aankomst in Paros. Hier hebben we een appartementje gehuurd en was maar 10 min wandelen van de ferry, klein appartementje, beetje kitsch, cheap furniture maar wel echt proper dus we zijn content. Even wachten op la doña om ons te verwelkomen.

We hadden op de ferry al een resto’ke gereserveerd maar was een 30 min wandelen van ons app dus we vroegen of we al scooters konden huren en er werd ons eentje geleverd tegen 20u. Aangezien we nog wat tijd te doden hadden tot dan gingen we nr een local supermarktje vr een chipke en een pintje. We hebben een cosy terrasje waar we nog een beetje lazen en aperitiefden.

Tuut tuut! De brommer was er. Snel naar de restaurant want we daren eig al te laat. Twas lang geleden dat ik nog eens op een brommer had gezeten en met iemand achterop, efkes wennen. Had nochthans gezeverd tg die verhuurder dat ik al reed van mijn 16 :p Anyway, alles vlot verlopen en we kwamen toe in een mega cute, mexicaans geinspireerd, chill vibes resto. Lekker eten en goeie cocktails 😋.

We beslisten om het niet te laat te maken zodat we morgen vroeg kunnen starten. Plan:
    - morning run
    - ontbijtje halen
    - gaan informeren in kite centrum en dan evt nog eens het noorden van het eiland verkennen.

Adios muchachos! 😘