Paros: Naoussa - Santa Maria

August 16, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 26 °C

Dag 3, beetje sportief zijn. We deden een trail/beach run van een 5 tal km’s. De zon stond al goe te schijnen om 8u30. Was super mooi rond de baai van Parikia waar we verblijven.

Dan zijn we na een koud douchke vertrokken richting “Tango Mar” voor een ontbijtje te nemen. Deze keer was Ger chauffeur op de brommer, ze doet da goed. Van mij mag ze het stuur overnemen vanaf nu :p Na ons ontbijtje even de planning bekeken en beslist dat het beter was op vandaag het noorden te verkennen en pas morgen te informeren voor de kite lessen.

We vertrokken richting Naoussa, stadje gekend om iets chic’er te zijn. Hele mooie straatjes en huisjes en vissersbootjes in hun schattige oude haventje. We zijn er even doorgewandeld en gaan verkennen en hebben een resto’tje gereserveerd voor vnv: “Barbarossa”. Onze doña had ons gezegd dat we zeker ook nr Santa Maria moesten gaan. Dus zijn we doorgereden om daar ook eens te gaan kijken. Super mooie uitzichten op weg naar daar. Santa Maria zelf is eerder een beach oord dus hebben we ons een zetelke gereserveerd in de lokale Santa Maria beach bar. Heerlijk genieten van de zee, zon, strand, sfeermuziek en ons boek.

Om 19u was het tijd om trg nr Naoussa te trekken voor ons avondeten in Barbarossa. Super leuke omgeving, by far leukste resto daar en we hebben er ook vr mogen betalen 😅. Duurste dinner tot nu toe maar eten was heerlijk. Ik ging voor een seabass filet en ger vr de vongole en dan hebben we nog een typisch dessert gedeeld: banoffee, must try! Naast ons zaten er Amerikanen en wow we zijn weer verschoten. Sowieso namen ze al alle mogelijke gangen van den menu: cocktail, wijn, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, hoe meer hoe beter ma dan de manier waarop. Het thema aan hun tafel was duidelijk “white party” vrij dom vr een volk zonder manieren ma bon. Die ene scheurde de stukken vis dus gewoon met haar vingers van elkaar om ze dan per stuk op haar vork te leggen met een beetje pasta 😵 met haar handen dus e! en die andere liet de helft van haar dessert in haar schoot vallen 🙄. Webben weer vree staan kijken. Enfin, entertainend wel :p

Na het eten besloten we nog even te wandelen naar het schattige kerkje van de stad en op terugweg naar de brommer toch nog even gestopt voor een cocktail in “Sante”.

Naoussa is echt een must do!!! Vree tof sfeerke, leeft echt overdag en savonds! Super veel leuke spots!

We kruipen er in en morgen wrs eens nr antiparos!

Tot snel voor meer van dit!

Slaapwel!