Milos

August 20, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 27 °C

Wekker opnieuw vroeg om half 8! Veel later konden we hem niet zetten want we willen hiken en het was al 29 graden om 8u smorgens 🥵. Filo, die eigenaar van onze bnb had ons 2 strandjes aangeraden dus we stippelden een route uit waardoor we beide konden bezichtigen. Hike van ongeveer 10 km.

Op 400 m van ons deur is er een zalig brunch/ontbijt adresje met goeie koffie dus eerst nog wat suikers en vitamientjes op doen en dan vertrekken. Het is echt al super warm en bijna nog niemand wakker. We zweten ons kapot! We komen aan in een eerste vissers dorpje aan het water: Tourkothalassa! Super klein en cute, zie foto’s. Ze waren de vis nog aan het kuisen van de vangst. We beslissen de weg naar het eerst volgende strandje voort te zetten via de wildernis om zo niet dezelfde weg (via de straat) te moeten bewandelen. Niet het beste idee want er was geen pad, alles is hier super droog dus al die plantjes stekken in uw huid maar het was avontuurlijk :)

We vinden uiteindelijk terug het pad en wandelen verder. Het strandje hier: Paralia/Firopotamus was vrij mottig, super klein, eerder stenen dan zand en er zat al op elke m2 iemand te bronzen!. Wel was het zicht daar prachtig achter de rotsen. We zetten koers verder naar het volgende strand en hebben er ondertussen een 6 tal kms op zitten, smeren ons een tweede keer in want de zon stond fel en wandelen door. We krijgen een lift aangeboden van een griek die onze weg op moest. Super lief maar we wouden doorbijten en de hike afmaken. Na een goeie 9 km en 236 hoogtemeters komen we aan op het andere strandej: Plathiena. Super mooi en ook hier een kleine beach bar met douche om eens te verfrissen en iets kleins te lunchen, echter lang op het strand liggen was onmogelijk. Zelf met onze 50+ zonnecrème was het om te verbranden dus we zoeken dekking in de schaduw van de beach bar en bestellen ons een drankje en een lekker slaatje! We blijven er nog een uurtje zitten om te lezen en beslissen dan terug nr ons appartementje te wandelen (deze keer stuk korter) opnieuw krijgen we een lift aangeboden! De mensen zijn hier zo vriendelijk! 😍

Eens aangekomen op ons app nemen we beide een douchke. Niet dat we nog niet nat waren maar we konden onmogelijk een dutje doen op ons bed na al dat zweten 🥵. We beslissen beide ook nog een paar kleren te wassen en nog een beetje te lezen/rusten. Om 18u30 vertrekken we richting een barke om de sunset te bezichtigen en daarna ook iets te gaan eten. We zetten ons aan een barke: “Verina cocktail bar” met prachtige sunset view en passage van veel en laat ons eerlijk zijn schraal volk :p Heerlijk genieten van mens en uitzicht, precies zoals in de cinema. We wouden erna graag gaan eten in “Avli Milos” typisch Grieks restaurantje maar ze namen geen reservaties en de wachtrij ging zwaar ni vooruit. We verloren ons geduld en gingen iets verderop onze kans wagen. Het leek gezellig en er was nog een tafeltje vrij! De bediening liet wel wat te wensen over, ze waren super vriendelijk maar we moesten alles 2x vragen en het liet wat op zich wachten. Het eten was op zich wel lekker en we hebben er nog lang zitten babbelen!

We moesten nog een goeie 20 mins wandelen terug naar ons app dus ideaal om het eten wat te laten zakken!

Serieus wat stappen gezet vandaag en toch zeker een goeie 15 km gewandeld! Voldaan en moe!

Slaapwel 😘