Greece

August 2022
Island hopping: Athene-Paros-AntiParos-Milos-Athene

Day 1: Charleroi - Athene

August 14, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 32 °C

Wekker om 5u15 et c’est parti!! Rit naar de parking van de luchthaven was beetje lastig, super moe en mijn co-piloot verloor ook de strijd tegen het wakker blijven 😅. Tussen ons gezegd en gezwegen maar veel moeite heeft ze niet gedaan 😜) . We komen dan toe op die parking die we reserveerden en staan voor een gesloten poort. Er is daar geen kat 🙄 Twas weer op zijn Waals, zeker geen minuut te vroeg gaan werken. Gelukkig stonden we daar niet alleen te wachten en had er een italiaan al gebeld naar die maatschappij zodat ze kwamen open doen voor ons en zo zijn we op tijd op de luchthaven geraakt.

Security checks gingen vrij vlot en straight to the panos vr een chocolade koek, kaffietje en een brooike vr het hongerke op de vlieger.

Gearriveerd in Athene en de hitte slaat toe! Ger had al opgezocht dat we de metro konden nemen nr centrum dus gingen we voor die optie. Het was drummen om de metro binnen te geraken want er was een Indische familie die ni vooruit wandelde en de volledige doorgang blokkeerde. Ger zat efkes tussen de deur 😂. Maar eind goed al goed.

We zijn aangekomen op het hotel en hebben ons boek genomen en ons geïnstalleerd op de rooftop aan het zwembad om ook wat slaap in te halen.

Rond 19u hebben we ons klaar gemaakt om iets te gaan eten in “seychelles” super lekker resto’ke! Echt wow en geen geld! Erna beslist van nog iets te gaan drinken in “Baba au Rum” en ondertussen wat rondgewandeld in Athene. Echt tof stadje en had echt zowa spanish vibes. Toffe barkes en resto’kes, echt gezelligheid. Helaas kwamen we toe aan de “baba au rum” en stonden we vr een gesloten deur. Uiteindelijk verder op in de straat een tof sfeer barke “Booze cooperativa” gevonden en een cocktailke besteld.

Toffen eersten dag maar kapot wegens het vroeger opstaan en de zon. We kruipen er in want morgen staat de Acropolis en Parthenon op het programma voor we nr Paros gaan!

Nighty night!
    De Gékes

Athene - Paros

August 15, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

Day 2, Acropolis day! We wouden vroeg gaan voor de warmte en het volk maar toen ging die wekker af om 7u45. Toch nog maar even omdraaien, de vermoeidheid zit er nog in! Uiteindelijk tegen 8u45 aan het ontbijt. We kozen voor een plaatsje buiten en verstonden niet goed waarom iedereen ervoor koos om binnen te zitten.

10 min later begrepen we echter wel waarom: de hoornaar streek neer! 🐝 Eerst rond het fruitsap, dan in onze borden, niemand wil een wesp van 2 cm dikte en 5 cm lengte rond zich. Dus snelle verhuis nr binnen gedaan. Gezond ontbijtje want de avond ervoor was te lekker en een beetje overdreven.

9u15 vertrek acropolis, 30 mins wandelen van ons hotel, En route! We wandelden door mindere cotés van Athene maar ook een paar heel schattige. Gelukkig hadden we onze tickets de avond ervoor geboekt want hoe dichter we de Acropolis naderden hoe meer volk er was. Althans dat dachten we, bleek dat we nooit een bevestigingsmail ontvingen van onze boeking, hopelijk geen scam en zien we dat geld nog trg. Weer wat tijd verloren en back to the ticket office maar het kwam goed. Heel veel volk op de site maar blij dat we het eens gezien hebben. Ger downloadde een audio guide om ons te begeleiden door de tempels zodat we er niet volledig clueless rondliepen.

11u30, tijd om ergens nog iets kleins te eten zodat we niet te hongerig de ferry op moesten. We ontdekten er een pareltje genaamd: Muni. HEERLIJK die lunch mm. Een bao met crispy chicken en een salade met wilde rijst en rauwe zalm. Om onze vingers van af te likken! Dan terug nr het hotel om uit te checken en richting de haven te gaan om onze ferry te nemen om 14u20. Super grote ferry’s en ook echt comfortabel, onmogelijk om ziek op te worden.

17u20, aankomst in Paros. Hier hebben we een appartementje gehuurd en was maar 10 min wandelen van de ferry, klein appartementje, beetje kitsch, cheap furniture maar wel echt proper dus we zijn content. Even wachten op la doña om ons te verwelkomen.

We hadden op de ferry al een resto’ke gereserveerd maar was een 30 min wandelen van ons app dus we vroegen of we al scooters konden huren en er werd ons eentje geleverd tegen 20u. Aangezien we nog wat tijd te doden hadden tot dan gingen we nr een local supermarktje vr een chipke en een pintje. We hebben een cosy terrasje waar we nog een beetje lazen en aperitiefden.

Tuut tuut! De brommer was er. Snel naar de restaurant want we daren eig al te laat. Twas lang geleden dat ik nog eens op een brommer had gezeten en met iemand achterop, efkes wennen. Had nochthans gezeverd tg die verhuurder dat ik al reed van mijn 16 :p Anyway, alles vlot verlopen en we kwamen toe in een mega cute, mexicaans geinspireerd, chill vibes resto. Lekker eten en goeie cocktails 😋.

We beslisten om het niet te laat te maken zodat we morgen vroeg kunnen starten. Plan:
    - morning run
    - ontbijtje halen
    - gaan informeren in kite centrum en dan evt nog eens het noorden van het eiland verkennen.

Adios muchachos! 😘

Paros: Naoussa - Santa Maria

August 16, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 26 °C

Dag 3, beetje sportief zijn. We deden een trail/beach run van een 5 tal km’s. De zon stond al goe te schijnen om 8u30. Was super mooi rond de baai van Parikia waar we verblijven.

Dan zijn we na een koud douchke vertrokken richting “Tango Mar” voor een ontbijtje te nemen. Deze keer was Ger chauffeur op de brommer, ze doet da goed. Van mij mag ze het stuur overnemen vanaf nu :p Na ons ontbijtje even de planning bekeken en beslist dat het beter was op vandaag het noorden te verkennen en pas morgen te informeren voor de kite lessen.

We vertrokken richting Naoussa, stadje gekend om iets chic’er te zijn. Hele mooie straatjes en huisjes en vissersbootjes in hun schattige oude haventje. We zijn er even doorgewandeld en gaan verkennen en hebben een resto’tje gereserveerd voor vnv: “Barbarossa”. Onze doña had ons gezegd dat we zeker ook nr Santa Maria moesten gaan. Dus zijn we doorgereden om daar ook eens te gaan kijken. Super mooie uitzichten op weg naar daar. Santa Maria zelf is eerder een beach oord dus hebben we ons een zetelke gereserveerd in de lokale Santa Maria beach bar. Heerlijk genieten van de zee, zon, strand, sfeermuziek en ons boek.

Om 19u was het tijd om trg nr Naoussa te trekken voor ons avondeten in Barbarossa. Super leuke omgeving, by far leukste resto daar en we hebben er ook vr mogen betalen 😅. Duurste dinner tot nu toe maar eten was heerlijk. Ik ging voor een seabass filet en ger vr de vongole en dan hebben we nog een typisch dessert gedeeld: banoffee, must try! Naast ons zaten er Amerikanen en wow we zijn weer verschoten. Sowieso namen ze al alle mogelijke gangen van den menu: cocktail, wijn, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, hoe meer hoe beter ma dan de manier waarop. Het thema aan hun tafel was duidelijk “white party” vrij dom vr een volk zonder manieren ma bon. Die ene scheurde de stukken vis dus gewoon met haar vingers van elkaar om ze dan per stuk op haar vork te leggen met een beetje pasta 😵 met haar handen dus e! en die andere liet de helft van haar dessert in haar schoot vallen 🙄. Webben weer vree staan kijken. Enfin, entertainend wel :p

Na het eten besloten we nog even te wandelen naar het schattige kerkje van de stad en op terugweg naar de brommer toch nog even gestopt voor een cocktail in “Sante”.

Naoussa is echt een must do!!! Vree tof sfeerke, leeft echt overdag en savonds! Super veel leuke spots!

We kruipen er in en morgen wrs eens nr antiparos!

Tot snel voor meer van dit!

Slaapwel!

Paros/Antiparos

August 17, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Wekker om 8u, toch wel weer te vroeg. Eigenlijk nooit echt goed doorgeslapen in vorig app. Vandaag wouden we eens gaan informeren om onze brommer in te ruilen vr een quad om dan richting ons nieuw verblijfje of appartementje te gaan.

We nemen nog snel een ontbijtje in een bakkerijtje naast ons en vertrekken richting de rental shop. Voor een toeslag van 40 euro ruilden we onze tweewieler in voor een stoerdere maar vooral veiligere 4 wieler die ook als muilezel kon dienen zodat we comfortabel de overtocht konden maken richting Aliki (zuidwesten van Paros). Zo gezegd zo gedaan, valiezen vastgepind op onze flashy ride en wegwezen!

Na een mooie rit van 25 mins komen we aan in “Anixis studios” waar een super vriendelijk dametje ons ontvangt en ons direct in ons app binnen laat. Snel installeren om dan eens richting de kite shop in “Pounta” te gaan informeren. Onderweg komen we een super cute smoothie bar/koffie barke tegen “Hello Mango” genaamd waar we even stoppen voor de dorst. De eigenaar is frans/grieks, super vriendelijk en weet ons te zeggen dat er deze dagen weinig wind is om te kiten en dat bovendien de eerste paar keer kiten eig niet super plezant is omdat je het nog niet goed kan. We bedenken ons dus want vrijdag zijn we weer weg en om geld te geven aan iets waar we wrs weinig plezier aan zullen hebben dan miss toch niet. We zullen dan wel eens iets anders van watersport doen!

Dus we zetten koers verder richting Antiparos en rijden vlotjes de ferry op. 6 eurootjes vr een overtocht van nog geen 10 mins en we zijn gearriveerd. Lunchtijd. We passeren “beachhouse” waar we al van hoorden en beslissen het erop te wagen vr lunch zonder reservatie. We hebben chance! Aangrenzend hier is een klein strandje waar we ons installeren for some chilling and reading 🥸

Om 19u beslissen we naar “sunset” te gaan, was ons door meerdere mensen aangeraden. We komen er toe op een idyllische locatie aan de rand van de zee met stoeletjes opgesteld alsof we in de cinema waren en de zonsondergang de laatste nieuwe film was. We bestelden er een flesje wijn en een paar kleine bordjes als avond eten en keken toe hoe de film zich afspeelde. Eens de zon onder was, zagen we de meeste mensen vertrekken wat eig wel jammer was want de locatie was zo gezellig en uniek, ze serveerden er Stella dus we dronken er nog een laatste. Op weg naar de ferry beslisten we om nog een tussenstop te maken in het centrum in “bougalou” en “doors”, cafétjes die ons ook waren aangeraden. Doors was echt een flashback nr de Ambiorix in Leuven met eveneens de leeftijd van toen 18-23 jarigen 😂. We beslisten er toch een pintje te bestellen maar de machine om met kaart te betalen werkte niet en we hadden 5 euro op zak. Goed vr 1 pintje dus om te delen. De eigenares had echter medelijden en offreerde ons toch nog een 2e pintje, super sympa!

Dan was het plots bijna 1u en moesten we terug om de ferry te halen richting Paros. Ook hier weer entertainment. We checkten in en stonden klaar vr vertrek toen 2 jongens een meisje ondersteunden die nog amper van de wereld wist, scheel keek en haar poep liet zien door haar veel te korte kleedje. Ik gok dat het een UK girl is 😅. 10 mins later komen we aan op Paros en rijden we ligna recta door nr ons bedje!

Morgen eens geen wekker!

Tschuss 😘

Paros: Lefkes- Marpissa- Dryos

August 18, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 31 °C

We hebben deze morgen eens uitgeslapen tot 9u30 - 10u, opt gemakske. Ik ging even bij de receptie van ons gebouw vragen of er nog zaken waren die we zeker moesten gedaan hebben in Paros. Ze vertelde me dat “Lefkes” en “Marpissa”, twee super authentieke (qua architectuur dan) stadjes waren die we toch eens moesten bezoeken.

We besloten eerst een ontbijtje te nemen op een strandbarke op 200m van ons appartementje om dan te vertrekken richting Lefkes. Ontbijtje duurde iets langer dan verwacht want onze serveuze stond er alleen voor om op te nemen en klaar te maken blijkbaar. Ocharme tkind, twas al geen groot licht. Na ons ontbijt passeren we nog even langs ons app om ons gerief te verzamelen toen Ger ontdekte dat ze een Airpod mist. Nog een halfuurtje zitten zoeken zonder succes maar we moesten door, hopelijk vinden we het vnv terug!

Het was een goed halfuur rijden richting Lefkes en onze tank was bijna leeg. Klein stresske toch want dichtsbij zijnde tankstation was nog een kwartier rijden but we made it 😅. We zetten koers verder nr Lefkes. Eens van de quad slaat de warmte toe 🥵. 32 graden maar gevoelstemperatuur 40-45. Kletsnat gwn! We wandelen door de pitoreske straatjes van Lefkes richting de kerk en zoeken zoveel mogelijk de schaduw op. Die stadjes zijn wel zo klein op nog geen 10 mins ben je eig al rond. We lazen over een barke “Chrisoula” waar we eentje moesten drinken met view over de ganse vallei dus dat hebben we ook gedaan. Dan verder koers gezet nr Marpissa, opnieuw klein pitoresk dorpje, er was daar ook geen kat. Ale tis de te zeggen de lokale straatkat was wel aanwezig :p

Ondertussen was het al bijna 15u en beslisten we ons een plekje te gaan zoeken op een van de windsurf beaches rond “Dryos” die semi op onze baan terug naar huis ligt om nog wat verder te lezen in onze boeken 🤓

Rond 19u keerden we terug nr ons appartementje vr een douchke en om iets te gaan eten aan de kust hier! We bestelden hier ons ontdekt wit wijntje: sauvignon blanc: “thema” van 2021! Als starter een gegrilde octopus om te delen maar helaas neigde het een beetje meer richting een autoband dan iets anders. Hoofdgerechten: risotto van zeevruchten en linguini van scampi’s met pesto en basilicum, beide in orde! Het was vooral voor de locatie en het uitzicht dat we dit resto’tje kozen! Zalig zitten daar in een lokaal dorpje aan de kust en de obers kijken niet deftig naar welke rekening ze presenteren. Wij kregen en betaalden er eentje van 50 euro terwijl onze rekening wrs wel kleine 40 euro meer was :p

We hadden ondertussen afgesproken met een paar meisjes van belgie (van indiana) die hier ook in de buurt zitten om bij heb nog eentje te gaan drinken. Zij hadden een villa/airbnb gehuurd met een leuk terras! Super gezellig daar ze ontvingen ons met een wijntje en we kletsten tot 2u, de tijd vloog voorbij! Gelukkig was het slechts 1,5 km van bij ons dus we waren snel thuis!

Leuke dag! Slaapwel 😘

Paros-Antiparos-Milos

August 19, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag weer een beetje uitgeslapen tot bijna 10u. Het was ook 2u gisteren dus we waren nog een beetje moe’tjes. Check out time van ons appartementje in “Anixis studios”, super lieve mensen en we mochten onze valiezen er nog de hele dag laten staan.

Plan vandaag was om ergens een ontbijtje op te pikken onder baan naar de ferry richting Antiparos. We keerden terug nr ons geliefde “Hello Mango” van onze Frans-Griekse vriend, Jammergenoeg was hij qua ontbijt/eten al uitverkocht dus het bleef bij een smoothie en een koffietje. Gelukkig was er om de hoek ng een Grieks bakkerijtje waar we nog snel een kleine croissant kochten. We kwamen net op tijd aan om de ferry te nemen, de motor van de boot was al gestart en we mochten er nog net op rijden. Smooth sailing! 7 min later staan we alweer op Antiparos.

“The Rooster” was ons door velen aangeraden maar het lukte niet om op voorhand te reserveren dus we beslisten al langs daar te rijden en te proberen gaan voor een early lunch. We komen daar toe via een lange oprit op een prachtig domein en vragen aan da boyke achter zijn desk of we nog kunnen lunchen. Hij moest het even navragen via de walkie talkie. 5 min later het verlossende antwoord: “it’s ok, you can go”. We rijden verder met de quad door de vele private villa’s van het hotel, echt muy bien hier, 500 euro de nacht voor zij die verkocht zijn door de foto’s. Lunch was gelukkig niet te duur en we kregen de beste view ever!!!! We genoten van een starter die we deelden: ceviche/tartare van seabass met mango: HEERLIJK! En dan elk een lekker fris slaatje! 👌.

Next stop: the Cave of Antiparos. Een 5600 m2 aan stalagtieten en stalagmieten en een afdaling van ongeveer 411 trappen die we dan ook terug naar boven moesten doen, work out check ✅ Ik moet eerlijk zijn dat ik het niet mega indrukwekkend vond, Ger vond dat ik het meer moest appreciëren. Anyway, gelukkig vrij goedkope entrance,

Na ons bezoekje aan de grotten gingen we terug richting het noorden van het eiland een plekje gaan zoeken op het strand om nog wat te lezen voor we terug richting Paros moesten. Het was weer goed warm vandaag! Al bij al is er nog niemand van ons echt verbrand geweest (touch wood), we smeren ons goed in! 😇

18u40, we vertrekken richting de ferry naar Paros om die van 19u20 te halen en daarna direct door te zoefen met onze quad naar ons appartementje om daar onze bagage op te pikken. We laden onze quad weer volledig vol met onze valiezen en vertrekken meteen door naar de haven om de Ferry richting Milos te halen. 24 min rijden, volle gas vooruit met onze Muilezel. We leveren onze geliefde quad in en kopen nog een sandwich voor op de ferry. Kleine 2u nr Milos.

Filo de eigenaar van onze Airbnb stuurde ons al dat hij een taxi voor ons ging regelen eens aangekomen op Milos. Handig, dachten we. Super naïef want die kerel heeft ons natuurlijk int zak gezet. We reden samen met een ander meisje naar boven. 5 min rijden tot haar stop en ze mocht 15 euro betalen, Wij 5 min verder gestopt en twas nog keer 25 euro vr ons 🙄. Kzeg wablief? Van ons tak zitten maken dat schandalig was en dat de taxi’s in België en London zelf goedkoper zijn. Blijkbaar kregen we een extra fee van 5 euro omdat we hem “gereserveerd” hadden. LOL, afgestraft worden om op voorhand te reserveren. First time for everything zeker? Er was geen discussiëren aan dus we hebben uiteindelijk betaald.

Goed toegekomen op onze airbnb. Schattig appartementje. We nemen nog snel een douchke en stippelen een goeie wandeling uit voor morgenvroeg. Long day!

Ready for bed 😴

Milos

August 20, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 27 °C

Wekker opnieuw vroeg om half 8! Veel later konden we hem niet zetten want we willen hiken en het was al 29 graden om 8u smorgens 🥵. Filo, die eigenaar van onze bnb had ons 2 strandjes aangeraden dus we stippelden een route uit waardoor we beide konden bezichtigen. Hike van ongeveer 10 km.

Op 400 m van ons deur is er een zalig brunch/ontbijt adresje met goeie koffie dus eerst nog wat suikers en vitamientjes op doen en dan vertrekken. Het is echt al super warm en bijna nog niemand wakker. We zweten ons kapot! We komen aan in een eerste vissers dorpje aan het water: Tourkothalassa! Super klein en cute, zie foto’s. Ze waren de vis nog aan het kuisen van de vangst. We beslissen de weg naar het eerst volgende strandje voort te zetten via de wildernis om zo niet dezelfde weg (via de straat) te moeten bewandelen. Niet het beste idee want er was geen pad, alles is hier super droog dus al die plantjes stekken in uw huid maar het was avontuurlijk :)

We vinden uiteindelijk terug het pad en wandelen verder. Het strandje hier: Paralia/Firopotamus was vrij mottig, super klein, eerder stenen dan zand en er zat al op elke m2 iemand te bronzen!. Wel was het zicht daar prachtig achter de rotsen. We zetten koers verder naar het volgende strand en hebben er ondertussen een 6 tal kms op zitten, smeren ons een tweede keer in want de zon stond fel en wandelen door. We krijgen een lift aangeboden van een griek die onze weg op moest. Super lief maar we wouden doorbijten en de hike afmaken. Na een goeie 9 km en 236 hoogtemeters komen we aan op het andere strandej: Plathiena. Super mooi en ook hier een kleine beach bar met douche om eens te verfrissen en iets kleins te lunchen, echter lang op het strand liggen was onmogelijk. Zelf met onze 50+ zonnecrème was het om te verbranden dus we zoeken dekking in de schaduw van de beach bar en bestellen ons een drankje en een lekker slaatje! We blijven er nog een uurtje zitten om te lezen en beslissen dan terug nr ons appartementje te wandelen (deze keer stuk korter) opnieuw krijgen we een lift aangeboden! De mensen zijn hier zo vriendelijk! 😍

Eens aangekomen op ons app nemen we beide een douchke. Niet dat we nog niet nat waren maar we konden onmogelijk een dutje doen op ons bed na al dat zweten 🥵. We beslissen beide ook nog een paar kleren te wassen en nog een beetje te lezen/rusten. Om 18u30 vertrekken we richting een barke om de sunset te bezichtigen en daarna ook iets te gaan eten. We zetten ons aan een barke: “Verina cocktail bar” met prachtige sunset view en passage van veel en laat ons eerlijk zijn schraal volk :p Heerlijk genieten van mens en uitzicht, precies zoals in de cinema. We wouden erna graag gaan eten in “Avli Milos” typisch Grieks restaurantje maar ze namen geen reservaties en de wachtrij ging zwaar ni vooruit. We verloren ons geduld en gingen iets verderop onze kans wagen. Het leek gezellig en er was nog een tafeltje vrij! De bediening liet wel wat te wensen over, ze waren super vriendelijk maar we moesten alles 2x vragen en het liet wat op zich wachten. Het eten was op zich wel lekker en we hebben er nog lang zitten babbelen!

We moesten nog een goeie 20 mins wandelen terug naar ons app dus ideaal om het eten wat te laten zakken!

Serieus wat stappen gezet vandaag en toch zeker een goeie 15 km gewandeld! Voldaan en moe!

Slaapwel 😘

Milos boattrip

August 21, 2022 in Greece ⋅ 🌙 27 °C

Oogskes open rond 8u30 en we beslissen van opnieuw te gaan ontbijten in Dom coffee. Deze keer bestelden we beide de pancakes met fruit en maple syrup. Met onze gevulde maag vertrokken we te voet richting de haven (40 min wandelen) om te gaan informeren vr een boottochtje omdat we horen en lezen dat het wel een must do is hier. Het is zo heet dat we letterlijk kletsnat toekomen beneden, zweetdruppels stromen over ons gezicht, tis geen aanzicht :p Hoogstwrs super indruk achter gelaten bij die kerel van de boatrental. We boeken uiteindelijk een groeps boattrip van 35 euro de man bij “Zephyros Boat tours”. We waren wel voorbereid op het ergste namelijk een veel te overboekte boot waar iedereen op 2 cm van elkaar zit met de meeste marginale toeristen aanwezig. Maar we wouden geen 100 euro de man eraan geven ook niet. We moesten klaar staan om 14u30 op “Agia kiriaki beach” om om 15u te vertrekken.

Te ver om te wandelen natuurlijk dus we kunnen niet anders dan opnieuw een quad te huren, ook omdat we morgenvoormiddag nog een paar stops willen doen vr we het eiland terug verlaten. Wel niet goedkoop hier die quads. Anyway, we beslissen al richting het strand te gaan waar we moeten starten en er nog een klein lunchke te doen en wat te chillen in de schaduw. 14u30 vertrekken we nr het startpunt en tot onze grote opluchting waren we slechts 20 man op de boot en een paar toffe mensen. Zo babbelden we met een Amerikaans koppel dat in London woont, super sympathiek. De boattrip was van 15-19u. Zalig zitten, mooie uitzichten en 2 zwemstopjes om een beetje te snorkelen. Heerlijk genoten, dit tripje heeft natuurlijk wel een beetje onze volledige dag ingepalmd.

Eens we terug aanmeren, beslissen we te rijden richting “Astakas café”, super mooie sunset daar, leuk voor een drankje en met een beetje chance vinden we nog een tafeltje voor 2. Twas een halfuurtje rijden dus we zetten er vaart achter om de sunset niet te missen! Super mooi daar weer en we kregen al vrij snel een tafeltje!

Het eten was hier wel een beetje teleurstellend eerlijk gezegd. Heel jammer want de setting is daar top! Zeer basic eten, niet slecht maar zeker ook niet om over nr huis te schrijven (wat ik hier dus letterlijk aan het doen ben :p). We zijn echt kapot van vandaag en beslissen eens wat vroeger nr huis te gaan. Onze fles wijn was nog maar half op dus we hebben ze meegenomen nr huis vr morgen op de ferry :p

Heerlijk dagje alweer!

Morgen laatste voormiddag in Milos en dan richting Athene voor onze laatste Griekse 24h 😭

Milos - Athene

August 22, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 26 °C

Deze ochtend wouden we iets doen dat we al van het begin van de reis wouden doen, namelijk een ochtend zwemmeke in de zee om wakker te worden. We hadden een van de “white beaches van Milos nog niet bezocht genaamd: “Paralia Sarakiniko”. Ik besliste naar daar te lopen, een goeie 5km en Ger wou het iets rustiger doen dus nam de quad om daar dan al wat yoga te doen en al een bagel te halen om te ontbijten tot ik toekwam en dan samen te zwemmen.

7u45 wekker en dan klaarmaken voor onze gezonde ochtend! Let’s go, we hebben er zin in. Lastig loopje want het eiland is vree met ups en downs en het is alweer goed warm. Ik kom aan op het strand rond 8u30 en het loopt er al vol van de toeristen en instagram sletjes. Zo vroeg al, we willen niet weten hoe het er aan toe gaat tijdens de dag. Heel jammer want het is er wel prachtig (zie foto’s). Ger heeft dan ook jammergenoeg haar oefeningen niet kunnen doen, zou zeer onaangenaam zijn daar. We beslissen dus de nodige foto’s te nemen en te verhuizen naar een naburig strandje, zeer klein waar we gelukkig de enige twee zijn voor ons zwemke, bagel en nog een klein uurtje te lezen.

Daarna is het tijd om terug naar de airbnb te gaan, ons valies te maken en uit te checken. We vertrekken gepakt en gezakt de quad op richting Port om daar nog te quad in te leveren en een klein lunchke te doen voor we de ferry op moeten rond 13u20. Toch een reis van 4u30 naar Athene terug. Zeer comfortabele ferry, ik waande mij in een ziekenhuis hoe alles er ingedeeld was en aangeduid stond. We hadden nog een halve fles wijn over van onze resto de avond ervoor, bestellen 2 bekertjes ijs en beslissen van het aangename aan het iets minder aangename te koppelen. Apero time ;)

Iets voor 18u komen we toe in Athene en boeken een uber naar ons hotel/appartement. Ger had een tof dingske geboekt voor onze laatste avond in Griekenland. Althans, dat dachten we :p. We komen toe op ons app/kamer en we verschieten ons een bult, zeer ouderwets. Is dit app nooit geupdate geweest of was het de bedoeling een 80’s vibe te creëren? We snappen er niets van. Gelukkig is alles wel proper en is het slechts voor 1 nacht.

Rap weg denken we, Ger had op voorhand een tafeltje geboekt in “Nalu” resto langs de kust! Super gezellig met zicht op het strand. Voor een maandagavond ook druk genoeg dus leuke sfeer! Op de kaart ziet alles er super lekker uit en valt super goed mee van prijzen. Ik bestel een burger en Ger een poke bowl. Mijn burger komt toe, gigantisch, heb er maar de helft van opgegeten maar heeft wel echt gesmaakt en ook ger haar poke bowl was top! Voor ik het vergeet ons voorgerechtje: korean beef taco’s waren ook echt goed! De tafel naast ons had al dessert besteld en die kwam plots toe. De vrouw naast mij kreeg een gigantische toren voorgeschoteld, zo groot dat Ger en ik en ook onze buren hardop beginnen lachen. We vroegen wat ze besteld had en ze zei “Mille feuille” ! Zag er eerder Mille calories uit :p We vroegen of het een dessert was voor 2. Ze zei: “als ik dit zie zou ik denken van wel maar op de kaart was het wel echt voor 1 pers bedoeld”. Als je hier komt eten, de porties zijn meer dan groot genoeg dus wees eerder voorzichtig in je bestelling :p

Bijna middernacht en de krijgen beide een serieus klopke. We beslissen van richting hotel te keren.

Planning voor morgen zal zeer afhankelijk zijn van het weer. Ze voorspellen regen dus we zullen ons aanpassen naargelang. Maar eerst: goed uitslapen 😎.

Slaapwel! Morgen terug richting Belgie ✈️😭

Last day Athene

August 23, 2022 in Greece ⋅ ⛅ 24 °C

Laatste dag vd reis in Athene. Ze voorspellen bewolkt weer en misschien wat regen dus we slapen uit tot 10u en kiezen een brunch adresje uit: “Oh mama” was ons aangeraden door een collega van Ger die van Athene is. Het is op 7,5 km van het hotel dus we beslissen om het te lopen. We vragen of het mogelijk is om wat later uit te checken om in onze terugkeer toch nog zen douchke te kunnen nemen.

Ook al was het bewolkt, toch zeer warm en de zon was aanwezig achter de wolken. Weinig adem en vree doef. Afzien maar we zijn er geraakt. Super cute brunch adresje en mega lekker!! Het was de ideale beloning vr onze inspanning. We kunnen helaas niet te veel treuzelen en bestellen een uber terug nr ons app om onze valies te maken, te douchen en uit te checken,

What to do now? Beach bar chillings in de schaduw en wat lezen voor de paar uurkes die ons resten. Alles verliep super, we bestellen een ijsje en een koffietje, dan toch ng early dinner zodat we niet op de luchthaven moeten eten. Op de website van de luchthaven stond dat we er moesten zijn tg 19u. We checken google maps, 35 min rijden dus bestellen we taxi om 18u30. Plots begint het rond 18u te regenen, dan harder, dan donder en bliksem, het gaat er hard aan toe.

Tijd voor onze taxi, hij is op tijd en we springen er in. We zijn de straat nog niet uit of we komen in een bruine rivier terecht. Alles rondom ons staat blank, water stroomt van hogergelegen straten naar beneden. De voorzichtige chauffeurs stonden overal langs de kanten geparkeerd op dubbele pinkers om niet verder te rijden en hun auto’s te beschadigen, de durvers gaan door. Onze taxi chauffeur was gelukkig een durver. Zonder hem hadden we nooit onze vlucht gehaald. De geluiden die we hoorden van het water dat met volle kracht scheurde tg de auto was echt eng, stromend water overal en heel veel vuiligheid dat ronddrijft. Scènes van zware overstromingen op het nieuws. Efkes schrikken. Maar hoe dichter we bij de luchthaven kwamen hoe minder het regende en eens we toekwamen was het alsof niemand daar iets van de storm had gemerkt. We gaven onze taxi chauffeur 10 euro extra voor zijn volharding en om ons veilig te hebben afgezet.

We lopen door de luchthaven en zien plots dat onze vlucht 30 min vertraging heeft. Gelukkig! We hebben het gehaald! 😅

Ondertussen staan we nog steeds aan de grond en is het 21u16. We kijken dus richting een uur vertraging, Enige positieve hieraan is dat er niet zal geklapt worden bij de landing 🙈

Griekenland, you were great! Mega aanrader!