• Day 5

Odkrycia geograficzno-historyczne

July 30, 2020 in Scotland ⋅ ☁️ 12 °C

Z malowniczego portu Wick (z którego zamierzaliśmy planowo wyruszać łódka w poszukiwaniu fok i wielorybów) wyruszamy w poszukiwaniu najstarszego zamku w Szkocji - Old Wick Castle.

Po drodze małe odkrycie - zegar słoneczny - a w zasadzie resztki zegara, bez cyferblatu, tylko z wygniecionym okręgiem tarczy - ale czas udało się na nim bezproblemowo odczytać. I baseny kąpielowe, wydzielone z morza blokami kamiennymi - może nawet woda w nich ma szansę się ogrzać jeśli w jakiś dzień przestałoby wiać...

Ruiny z daleka wyglądają bardzo niepozornie, ale okazuje się, że zamek wybudowano na jęzorze magmy, rozbijającej klif na kilka części, i w efekcie miejsce ma klimat z dramatów Szekspira.
    Maya zachwycona obfotografowuje skały na projekt z geografii, bo i magma, i łupki, i granit i jeszcze widać warstwowanie. Dokładnie tak jak Sinclair, ten zamek tez jest położony idealnie do obrony przed najazdem z morza - i zupełnie niemożliwie do życia...Ale najwyraźniej taka była moda w czasach Wikingów.

Pełna radość, a do tego jeszcze w ramach dzikich zwierząt mewy i kormorany drą się na potęgę szybując nad klifami (mewy) i nurkując (kormorany).