• Day 5

Północ

June 29, 2021 in Iceland ⋅ ⛅ 14 °C

Akureyri, drugie co do wielkości miasto Islandii, jest nazywane stolicą północy. Ale naszym zdaniem, co prawda opartym jedynie na pobieżnym przejechaniu przez Akureyri, z wyjątkiem fiordu nad którym jest położone, nie ma specjalnie czego tam oglądać. Mijamy je więc bez żalu, i ruszamy na diamentowy szlak, samą nazwą wskazujący na współzawodnictwo z turystycznym południem. Zaraz za Akureyri można przejechać przez jedyny na Islandii tunel, który zaoszczędza całe 10 min drogi wzdłuż fiordu. Wybieramy jednak opcję krajoznawczą, i słusznie, bo widok na fiord i ocean z drogi łagodnie pnącej się pod górę warty jest nadłożenia drogi. Wreszcie widać, że jesteśmy na prawdziwej północy, z jaskrawym słońcem, ośnieżonymi górami, i granatowym, arktycznym oceanem. Których za skarby świata nie da się zmieścić w obiektywie komórki, dokumentacja fotograficzna zatem zostanie dodana po powrocie do cywilizacji, i zgraniu zdjęć z porządnego aparatu :-)Read more