• Day 7

Islanda ziua 5

August 28, 2021 in Iceland ⋅ ⛅ 10 °C

Azi vedem prima data soarele pe cer.
    Ghidul ne informează ca va fi o zi frumoasa însă vom avea mulți pași de făcut (ne pregătim sufletește pentru asta fiindca simțeam ca ma doare fiecare mușchi din corp după zilele trecute).
    După o scurta drumeție de vreo jumătate de ora printr-un desert de piatra ajungem la Sigoldugliufur- un canion imens plin de cascade mici, cu petece de verdeață și apa albastra și curata.
    Ulterior, drumul nostru duce către Ljottipolur, un crater cu un lac în interiorul său, format în urma unei explozii vulcanice. Asemenea ”vecinului” său, Hnausapollur, și Ljottipolur face parte din sistemul vulcanic Veidivotn. Și, deși are doar 100 m altitudine, priveliștea de sus te lasă pur și simplu cu respirația tăiată. Băieții spuneau ca e un fel Sfânta Ana "pe steroizi" 😂
    Adevărul e ca nu îți poți imagina cât e de mare decât în momentul în care parchezi mașina și în fata ta se deschide o mare de apa limpede care te face efectiv sa îți uiți cuvintele.
    Următoarea oprire e în Landmannalaugar, locul de început/sfârșit pentru unul dintre cele mai spectaculoase trasee de drumeție din lume: Laugavegur Trail.
    Aici, pe măsură ce vom descoperi zona la pas, gândul cum că poate am ajuns pe o altă planetă se va regăsi tot mai des și tot mai pregnant în mintea noastră, realitatea din teren depășind cu mult produsul imaginației noastre.
    Traseul durează vreo 4 ore, 700 m înălțime aproximativ 5 km de urcat pe un munte stâncos și "neprietenos" care m-a împins sa îmi depășesc limitele. Aveam căciulă, mănuși, rucsac și vreo 2 polare pe mine dar orice pas făceam îmi oferea o mai buna perspectiva asupra reliefului vulcanic plin plin de culoare.
    A fost atât de frumos ca nu am nici un termen de comparație.