(uit)Ziek(en) met uitzicht

January 20, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Vanuit Bangkok hebben we donderdagavond de bus genomen naar Hua Hin, een kustplaatsje. Wat een verademing om weg te zijn uit het drukke Bangkok. 🥵

Na nog even wat gegeten te hebben op de night market zijn we op tijd gaan slapen want de volgende dag moeten we vroeg op voor een trip naar een national park Khao Sam Roi Yot.

Onze magen waren het niet eens met onze plannen en vanaf 02:00 hingen we om de beurt boven het toilet. 🤢🤒
    In de ochtend waren we beiden zo ziek dat we naar de dichtstbijzijnde dokter zijn gegaan die werd aangeraden door de hoteleigenaar. De lift naar beneden, taxirit van 5 minuten en het wachten in de lobby van de dokter waren een hele beproeving. Het was zo heet maar we konden geen slokje water binnenhouden. De dokter bevestigde dat het een maag- en darminfectie was, wat in deze maand blijkbaar veel voorkomt hier volgens hem. We kregen medicijnen mee waaronder antimisselijkheidspilletjes, diarreeremmers en ORS. Natuurlijk ook antibiotica, waar Nederlandse websites al voor waarschuwden dat dat hier makkelijk wordt meegegeven (dit hebben we niet genomen, eerst maar eens proberen zonder).

De eerste dag was heel zwaar, aan het eind van de dag hadden we maar een paar glazen water, wat lepels appelmoes en stukjes cracker op. Nog nooit hebben we zo snel op een vakantie gezegd naar huis te willen 😅. We waren wel heel blij met onze keuze om deze dagen op een wat luxere plek te slapen, nu hadden we airco, een koelkastje, een prachtig uitzicht (zie foto 😍) en vooral, een eigen wc!

Na een nacht goed slapen voelden we ons de dag erna gelukkig alweer een stuk beter. Niet meer zo misselijk maar nog wel erg zwak. Dus hebben we gisteren gebruikt om rustig aan te sterken en uiteindelijk hebben we gelukkig nog een stukje over de pier kunnen lopen.