Full moon party 🌝

February 5, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 26 °C

Voor ons vertrek naar Thailand hadden we al met Sam en Jochem afgesproken om onze reis samen af te sluiten bij de Full Moon Party 🌕. Veel over gehoord en we wilden nu zelf ook wel zien waar het over ging. Het feest is op eiland Pha Ngan en het hele eiland stroomt vol met toeristen rondom de volle maan. Dat is ook zeker te merken in de prijzen, een taxirit kost snel 3 keer zoveel 💸. Het is ook een heel mooi eiland met heuvelachtig regenwoud en turquoise stranden 🏖️. We zaten zelf in een resort naast een prachtig strand waar we voor en na het feest veel hebben gezwommen.

Na onze kroegentocht in Krabi / Ao Nang waren we een beetje bang voor het feest, namelijk dat er vooral veel dronken jongeren zouden zijn en het absoluut niet onze muzieksmaak zou zijn. Uiteindelijk viel dat erg mee en was het echt een festivalsfeer, met verschillende muziek op verschillende locaties en met lekker buiten over het strand slenteren. Het voelt wel heel gek dat je in Thailand feest met alleen maar toeristen. Het is zelfs zo dat als je een zeldzaam Thais persoon ziet lopen je bang bent dat het iemand van de mafia of politie is, die hier heel corrupt is dus waar we veel voor zijn gewaarschuwd. Het is dan ook een once-in-a-lifetime experience met dubbele gevoelens, maar het was leuk om samen te feesten 🥰

Na het feest reizen we samen terug naar het vasteland en hier scheiden onze wegen 🥺. Sam en Jochem gaan door naar Indonesië en wij reizen verder naar het zuiden van Thailand om nog 1 eiland te bezoeken voor we naar Maleisië gaan!