Nha Trang & treinrit Qui Nhon

May 13, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 33 °C

Heehalloo,

Ik ga eens kort maar krachtig proberen. De laatste keer was ik nog in Ho Chi Minh City en de jongens Kees en Jan jaap waren net aangekomen. Sinds dien hebben we een heel indrukwekkend museum bezichtigd over het verleden van dit land en stonden we op het punt weer de grote stad te verlaten.

Na een redelijk korte nacht zijn we op de bus gestapt en zijn we richting Nha Trang vertrokken. Wat hier, gelukkig vanwege de afstanden, de standaard is zijn de slaapbussen. Echter betekent dit voor de gemiddelde westerse reus dat je wel de hele rit met je knieën gebogen zit maar ach, nog altijd beter dan de krappe bussen in Cambodja! Na een kleine 10 uur en wat pitstops verder kwamne we aan in een andere grote stad, Nha Trang. Hier hadden we een top hostel met een heerlijk dakterras. De westerse cultuur heeft naast Ho Chi Minh ook hier in sommige delen van de stad de overhand genomen. Je ziet het in de gebouwen, de menu's bij restaurants en de hoeveelheid westerse maar ook chinese toeristen op straat. En ook niet gek want deze stad heeft naast wat leuke straatjes, enkele tempels en mooie beelden ook een uitgestrekt en goed bijgehouden strand te bieden. Hier zie je dan ook een groot deel van de toeristen overdag lekker van de zon genieten. Wij hebben hier, na onszelf te storten op de tempels, dan ook voor een klein uurtje schuldig aan gemaakt! Heerlijk!

Inmiddels zijn we onderweg naar een relatief afgelegen en goed aangeschreven kuststad genaamd Qui Nhon. Hier wagen wij een bezoekje aan een heel leuk hostel, de koraalriffen in de buurt en mogelijk meer wateractiviteiten in combinatie met wat geluier op het strand. Hier zal geen internet zijn (jaja zo afgelegen ligt het dus!) dus tot daarna maar weer!

Groetjes thuis!

Ruben