Ubud pt. 2 & reis naar Gili Air

June 11, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

De volgende dag wordt ik minder fijn wakker, ik kan mijn hoofd bijna niet draaien: stijve nek. Balen! We ontbijten wat en de host van ons hotel komt aan met allemaal verschillende oliën. Hij blijft maar aandringen en ik geef in, ik doe wat op mijn schouders en nek en hoop dat onze beste man het erbij laat. Gelukkig waren het geen andere alternatieve geneeswijzen, die heeft Jan-Jaap namelijk al wel een keer aangeboden gekregen voor pinda allergie. Na het ontbijt keren we voor de verandering naar het zwembad. Vandaag ga ik eens lekker niks doen. Jan-Jaap gaat nog eventjes een rondje lopen maar mijn nek besluit ik om bij het hotel te blijven.

Later op de middag vragen we ana de host van ons hotel of hij vervoer naar onze volgende bestemming kan regelen en voor we het weten hebben we een ticket in onze handen. We spenderen de rest van de avond jn restaurants en lopend over de straatjes in Ubud. De rest van de avond is het lekker bijpraten met het thuisfront en een beetje muziek luisteren, ook niet verkeerd.

De volgende dag is het tijd om in te pakken en de biezen te nemen richting de volgende bestemming: Gili Air. Het eiland waar we naar toe gaan ligt als derde op rij het dichtst bij Lombok. Het is nog even genieten van het balinese landschap in de bus richting de haven voordat we uit de bus gegooid worden en verzocht worden onze tickets te halen voor de ferry naar gili air. Aangezien iedereen een sticker draagt met kleurcode voor elk eiland word mij duidelijk dat er niet veel mensen richting ons eiland gaan. De (speed) ferry is een bijzondere ervaring. We worden eerst als schapen in een kooi de boot in gedrukt, exclusief voor toeristen. Zodra de boot van wal steekt begint de achtbaan. Jan-Jaap heeft preventief een reispilletje genomen en als gevolg hiervan is hij de hele rit buiten westen, gelukkig maar want het was een wilde rit.

Als we aankomen bij de eerste bestemming wordt ons duidelijk dat wij de enige zijn, met ongeveer 5-7 andere die richting ons eiland gaan. De rest van de, waarschijnlijk meer dan 60 mensen, stappen op het eerste eiland af. Hier worden dan ook wel de betere feestjes gehouden, aldus het internet. Niet veel later komen we aan bij ons eiland en we lopen richting ons hotel, een paradijs op een paradijs. Hierover meer in het volgende verhaal uit mijn avonturenbundel!