Pelgrimage finale Madonna di Ghisallo

July 24, 2017 in Italy ⋅ 🌧 20 °C

Vandaag dan DE dag van onze pelgrimage fietstocht naar MDG...Het fraaie hotel Il Perle Panorama waar we 3 dagen verblijven is echt top.Wat een kamer met panorama uitzicht hebben we hier.
    Na t ontbijt zijn we rond 9.15 uur op de fiets gestapt om de 7.8 km omhoog naar t kerkje als laatste stukje van de in totaal 1150 km die we gefietst hebben als finale af te sluiten.Nu is de klim heel steil met gelijk 14% en in fietsen was onmogelijk bij t hotel Ferdie ervoor met de auto en wij heel langzaam naar boven.Er gaat van alles door je heen..want hiervoor was ik gekomen en meter voor meter kropen we omhoog.Ik werd links en rechts gepasseerd door Italiaanse wielrenners maar koos een ritme waarbij ik niet van de fiets wilde gaan.Die compact noopte mij tot stoempen .maar doorzetten Jan je bent er bijna.
    Na een 2 tal km. was t ineens lekker doorfietsen en t zweet gutste van mijn hoofd want t was best al warm.Door Ghisallo en toen met Jos T verder want Jos V was zo moe dat hij met Ferdie verder ging in de auto
    Maar het laatste stuk waren we weer met ons 3 en en toen kwam de eindstreep in zicht..Over het eindscenario heb ik maanden nagedacht en gebeurde ook.In onze rose shirts gingen we gedrieen bovenaan bij t kerkje over de streep..met hand in de lucht..wat een moment was dat..
    Bij t kerkje waren vele fietsers en er was een mis aam de gang..Wat een geweldige plek is dit toch.We waren de taart en proscecco vergeten en Ferdie ging die weer ophalen.Wij hebben rondgelopen en alles bekeken.en ook een stukje van de mis gevolgd
    De tekst op een monument had Alice en Sjer vertaald en toen ik een elektro kaars opstak las ik de tekst aan Jos Versteege voor.Die was zo mooi dat we beiden braken en een traantje moesten laten.Mooi moment wat ik niet zal vergeten.Maar daar kwam vroljke Ferdie met de fles en glazen aan en gingen voor t kerkje proosten op Madonna di Ghisallo...echt bijzonder weer en t klopte gewoon. We zagen ook bijzondere fietsen met dubbele aandrijvingen en een Amerikaan die op een chroom fiets van 50.kg.met tassen helemaal Europa door fietste.Ook t museum bezocht en natuurlijk de fietsen en shirts bekeken van honderden beroemde renners als Gimondi..Bartoli..Merkx en ga maar door.
    We zijn wel 2 uur daar wezen rondkijken en daarna weer naar beneden gefietst naar t hotel.
    Lekker even bijkomen want iedereen was heel.moe door de indrukken en de emoties. savonds naar beneden gegaan en hebben we gezwommen in t meer en daarna 2 x ijs gegeten en lekker gegeten
    Ik had trek in biefstuk en precies dat wat ik wilde stond op de kaart.Gesneden malse reepjes biefstuk.mmm.
    Daarna nog even gewandeld en toen lekker naar bed.