• Day 54

The final countdown Climb to MDG

July 25, 2017 in France ⋅ 🌧 14 °C

Iets zat mij niet lekker en wel dit..2 dagen geleden wel de klim gemaakt maar dan vanaf t hotel naar het kerkje vam 7.6 km.
    Maar ik wilde toch de hele klim nog een keer vanaf Bellagio van 10.3 km gaan fietsen.Er was nog 1 mogelijkheid en wel vanochtend voor vertrek.
    Dus vroeg uit de veren en na t ontbijt in perfecte weersomstandigheden met Jos T en Ferdie op de MTB fiets eerst naar beneden gefietst en toen de zware klim begonnen maar boven..Jos V ging in de tussentijd de zwaarbeladen auto inladen..
    De klim ging beter dan 2 dagen terug ook omdat ik de route nu kende..Gestaag klom ik op kleinste verzet naar boven en op de 14%stukken was t doorbijten. Jos T was al snel uit de voeten en Ferdie was echt goed bezig op zijn mountainbike in rustig tempo.
    Er was nu niemand aan t fietsen verder en dan kan je je gedachten eens laten gaan over de hele tocht van 10 dagen..en.met de Go Pro stukjes opgenomen vanaf mijn helm.Bovenaan bij t kerkje was t rustig en even later kwam Ferdie weer swingend en lachend boven.Toch wel knap hoor dat ie t voor elkaar kreeg.
    Nog even koffie gedronken en korte afscheidsblik gedaan in de kerk en weer terug naar t hotel.
    Jos had alles ingeladen en we kochten nog fraaie wielershirts van MDG..Het verblijf was hier erg prettig en het management was uiterst vriendelijk en de bikeshop deskundig en behulpzaam.Zeker Il Perle zal ik weer eens terugkeren maar dan wel weer in de fraaie kamer die ik had.Om 13.00 vertrokken we naar Como..een vermoeiende weg langs t meer met nauwe straatjes
    Bij de favoriet van de Jossen en Ferdie naar de Mac gegaan om wat te eten daar. en weer verder..
    Het werd weer lang wachten bij de Gotthard en ook regenachtig...Toen doorgereden naar Colmar en naar Ibis hotel..heel goed en uitstekend getafeld daar.
    Nog met Ferdie een partijtje tafelvoetbal gedaan en toen naat bed..Morgen weer thuis...