Angra Dos Reis

October 28, 2021 in Brazil ⋅ ☁️ 22 °C

Opnieuw zijn we met de bus verder gereden naar een nieuwe plek. Angra dos Reis. In het koloniale tijdperk hebben de Portugezen destijds deze plek gevonden op de dag van de drie koningen, want christendom. Het weer zit niet mee, de regen lijken we te hebben meegenomen vanuit Schiphol. Angra is een plek waar het leven in de avond tot leven komt, de haven wordt dan 1 groot terras en overal kan je wel Street food vinden. In de regen niet dus dat hebben we helaas niet meegemaakt. Angra is geliefd door de Brazilianen en toeristen, dat komt omdat je met een ferry vanaf de haven de zee op kan en dan na anderhalf uur in het paradijs beland. Ilha (eiland) Grande (groot). Een heel groot eiland dus midden op zee. Vanwege het weer zijn we hier ook niet naartoe gegaan, tegenvaller dus. Maar gelukkig gaan we niet overmorgen al naar huis dus die zon komt vanzelf wel! In de haven van Angra zaten wel effe lekker te lopen te zitten, zie ik opeens een hoofdje uit het water komen, hekkie dacht ik. Zijn er gewoon allemaal schilpadden die vreselijk hard aan het chillen zijn overal. We zagen er uiteindelijk wel een stuk of 7, super cute.

Tot slot wil ik jullie vertellen over een ontdekking die wij hebben gemaakt, namelijk TAPIOCA. Hoe in Nederland hagelslag en een kaassoufflé zo ongeveer heilig is verklaard is de tapioca dat hier. Het is meel wat gemaakt is van cassave, dat gooi je in een koekenpan en het smelt samen tot een soort tortilla. De vulling kan zowel zoet als hartig zijn, het verveeld dus eigenlijk nooit. We zijn dan ook een stuk of 7 keer naar dat tapioca kraampje gegaan om bij te bestellen, voor de wegpak. Halloween komt eraan en mijn Duitse amiga vind dat zo ongeveer de belangrijkste dag in het jaar, na wat Halloween inkopen in de stad gaan we morgen door naar RIO DE JANEIRO RIOOO OOAAHOOH