Satellite
Show on map
  • Day 9

    Rio de Janeiro

    October 30, 2021 in Brazil ⋅ ☁️ 24 °C

    Bussie komt zo, bussie komt zo, hoppa naar Rio, OMG wat heb ik hier veel zin in. Rio van Maywood staat om repeat en ik kan niet wachten om alles met mijn eigen ogen te zien. Land of sun, samba and wine, I FEEL FINEE.
    Voor de eerste paar nachten hebben we een hostel geboekt in downtown Rio. Het Halloween feestje in ook in downtown dus dat komt goed uit. Na een grootse zoektocht naar het hostel met behulp van half bezopen mannen in de kroeg tegenover het hostel hebben we het dan eindelijk gevonden. We moesten 4 trappen en een hek door die opslot zat, geen bordje of geen aanwijzingen waar het hostel moest zijn. Bij binnenkomst zie ik een altaar met daarop een hele grote bijbel en een klein oud mannetje. Ik schat dat mannetje net zo oud als de bijbel zelf. Al lachend bedenk ik mij hoe dat mannetje zal kijken als Sandro en ik vanavond allebei in vol ornaat met schmink en duivelhoorntjes op ons hoofd de kamer uitstappen.
    Na het inchecken zijn we naar een make-up winkel gegaan om de laatste make-upjes voor het feest te kopen. Ook kwamen we voorbij een likeur winkel en daar hebben we een fles vodka voor nog geen 3 euro’s gekocht, Sandro denkt dat we blind worden als we dat drinken, maar dat valt denk ik wel mee.

    Marlon uit São Paulo heeft kunnen regelen dat we naar een queer Halloween feest in Rio konden gaan. Als je niet bent mag je niet naar binnen. Na een avond in de make-up, foto’s maken en wat vodka drinken zijn we met de uber naar het feest gegaan.

    De locatie is fantastisch, overdag is het een parkeer garage en nu is het omgetoverd tot een giga club, zo gaaf. Iedereen heeft de meest waanzinnige outfits aan en wil eigenlijk gelijk blijven om carnaval ook mee te maken. Echt fantastisch. We hebben tot in de vroege uurtjes gedanst en gesjanst. Brazilianen weten hoe ze moeten feesten, wat was dit een mega mooie ervaring!
    Read more