Satellite
Show on map
  • Day 12

    De verlosser.

    November 2, 2021 in Brazil ⋅ 🌧 20 °C

    Jezus in je hart, Jezus in je hart, Jezus olè olè is wat ik de hele dag in mijn hoofd heb gehad. Vandaag zijn we naar een van de nieuwe zeven wereldwonderen geweest namelijk, Jezus Christus de verlosser. In Brazilië wordt het wonder ‘Cristo Redentor’ genoemd. Het beeld is 38 meter hoog en staat ook nog een op een 710 meter hoge berg.
    Het maakt best wel indruk zo boven op dier bergtop, op veel verschillende plekken in Rio kan je het beeld zien, bijvoorbeeld als je op het strand ligt, aan het shoppen bent, hij is er overal gezellig bij. In de avonden al helemaal, met grote lichten wordt het beeld verlicht, dat is echt een mooi beeld van het beeld.
    Je kan met een soort kabelbaan trammetje naar boven en met de bus. Wat je ook kan doen is naar boven lopen. Mijn fijne Duitste amiga vond die laatste optie het best dus wandelschoenen aan en gaan. Na een kleine 2 uurtjes zijn we dan aangekomen, halleluja! Het was een mooie klim, dwars door het regenwoud klim je naar boven. Hoge bomen, overal lianen en planten. Zo ongeveer elke plant die je bij de Intratuin voor een godsvermogen kan kopen, staat hier gewoon onwijs in het wild te groeien alsof het niks is.
    We waren nog geen twee minuten boven of de wolken kwamen terug van vakantie en weg was Christo. Gelukkig kwam Cristo alweer snel tevoorschijn en konden we mooie foto’s maken. Ook werden we vergezeld met familie aap en een schattig ander beest.

    De afgelopen week kreeg ik te horen vanuit Nederland dat een cliënt van mij aan haar laatste reis naar het einde van het leven toewerkt. Ze wilde mij nog even heel graag spreken, ik haar natuurlijk ook. Een bijzondere plek om afscheid te nemen en wat fijn dat dit nog even kon! Met een lach en een traan hebben we afscheid van elkaar genomen met Cristo op de achtergrond. Lieve Fran, ik ga je missen, bedankt voor je heerlijke directheid, vele knuffels en heerlijke gesprekken, kus!
    Read more