La Bérarde

July 3, 2020 in France ⋅ ⛅ 12 °C

Rond 6u in de ochtend ga ik Loïc ophalen, we zijn al goed wakker en beginnen met het eerste deel van ons materiaal in te laden. Al vrij snel beslissen we om toch maar de kofferbak op het dak van de auto te monteren, zodat we toch iets meer comfort zouden hebben. Nog geen halfuurtje later komen we bij Dimitri aan en blijkt dat we die extra ruimte broodnodig hebben. We sjouwen de auto propvol met klim- en kampeermateriaal, stoeltjes en vele curverbakken met van van alles en nog wat in. Met een afgeladen auto vertrekken we op pad. Dit jaar hebben we onze zinnen gezet op het Parc National des Écrins, een enorm natuurpark dat gekend is onder klimmers en wandelaars.

Na een relatief vlotte rit komen we iets na 18u aan in la Bérarde, een piepklein dorpje dat onze uitvalsbasis vormt voor de komende dagen. Van hieruit kunnen we meteen vertrekken voor tal van sport- en alpiene klimroutes. Via een brugje steken we de wilde rivier over en bereiken we onze camping. Loïc loodst ons in vlot Frans voorbij de check-in, maar het lijkt nogal moeilijk voor de mevrouw aan de receptie om ons een plaats toe te wijzen. Na veel geduld krijgen we uiteindelijk een plaatsje. Helaas is dat al bezet… Na een tweede bezoek aan de receptie, met opnieuw veel gezoek in de computer, krijgen we een nieuw plekje… helaas ook bezet. Vreemd want eigenlijk is de camping maar voor de helft bezet. Bij onze derde poging doet MS-DOS het wel en kunnen we ergens onze tent opzetten.

’s Avonds gaan we nog snel iets eten in het (enige?) restaurant van het dorpje. Met een glaasje wijn en een heerlijke plat du jour genieten we van onze eerste avond en maken we wat plannen voor de volgende dag. We bekijken ook nog eens het weerbericht en ze voorspellen ‘le grand beau’ voor de rest van de week. Fantastisch! Tot slot moeten we onze maaltijd via overschrijving betalen. Via een héél zwak 3G signaal kunnen we buiten op straat internetbankieren. Blijkbaar is dat hier de gang van zaken.

Met onze, door het driegangenmenu, gevulde maag kruipen we in onze tent. We hebben allemaal zin in de komende dagen. Slaapwel!