Dag 2: Shinjuku, Harajuku, Shibuya

April 15, 2016 in Japan ⋅ ☀️ 19 °C

Vandaag ben ik begonnen in Shinjuku, een wijk met veel wolkenkrabbers en een station dat het drukste ter wereld schijnt te zijn. Maar eigenlijk is het overal in Tokyo druk :) Een van de wolkenkrabbers is het overheidsgebouw, waar je vanaf de 45e verdieping over de hele stad kunt uitkijken. Aan de andere kant van de stad zag je de Tokyo Skytree en nog veel verder weg zelfs (heel vaag) Mt. Fuji, omdat het zo'n heldere dag was.

Bij station Harajuku ligt een ontzettend groot park met een shinto shrine. Het ligt midden in het bos, dus het was een mooie wandeling er naartoe. Aan de andere kant van het station zijn de winkeltjes te vinden waar de typische Harajuku outfits en items te vinden zijn. Mijn plan is zondag nog even terug te gaan, omdat het dan een soort modeshow zou moeten zijn van meisjes die als een soort anime figuur gekleed zijn. Ik ben benieuwd!

Vanaf daar ben ik via Omotesando, de Champs-Elysees van Tokyo, naar Shibuya gelopen. Daar ligt het bekende drukke kruispunt, waar ik voor de lol wel 4x ben overgestoken :)

's Avonds ben ik met een aantal anderen uit het hostel naar Roppongi geweest. Daar zijn veel clubs en bars te vinden. Veel Japanners gaan direct na hun werk hier naartoe en lopen dus nog in pak. Vervolgens liggen ze 's avonds laat op weg naar huis languit in de metro te slapen ;)

De eerste dag kon ik echt mijn weg niet vinden in de metro: ik wist niet op welk station ik was, niet waar over te stappn en niet welke tickets ik nodig had. Maar volgens mij begin ik het door te krijgen :) Toch vind ik het systeem niet echt handig. Er zijn 3 types: de JR trein, de Toei subway en de Tokyo metro. Ze hanteren allemaal andere prijzen en verkopen verschillende tickets, waarmee je dus niet van alle lijnen gebruik mag maken. Je kunt bijvoorbeeld een redelijk goedkope dagkaart kopen, maar daarmee mag je alleen met de Toei. Maar ze vormen samen wel 1 netwerk, telkens weer een uitdaging dus.