• Day 17

Kyoto: deel 2

April 21, 2016 in Japan ⋅ 🌧 16 °C

Op de 2e dag hebben we van het mooie weer genoten door weer een fiets te huren om de stad te verkennen. De tempels liggen aan de rand van de stad, dus eigenlijk is een fiets ook heel handig daarvoor. Een van de highlights was een prachtige gouden tempel: Kinkaku-ji. Het park was wel ontzettend druk. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel toeristen bij elkaar gezien!

Verder hebben we nog een aantal parken bezocht, waar je heerlijk doorheen kunt wandelen. Hier zagen we ook schilpadden :) 's Avonds hebben we gebowld en karaoke gezongen tot 4 uur met een heel groep mensen uit het hostel. Heeeeel gezellig!!

Gisteren ben ik naar Fushimi Inari gegaan. Dit is een schrijn dat bekend staat om oranje poorten. Deze staan verspreid in een bos op een berg, dus het was een ontzettend mooie wandeling. Omdat het regende was het gelukkig niet zo druk. Dit was misschien wel het mooiste van mijn reis tot nu toe.

Zometeen gaan we richting Koyasan: een berg waarop een dorpje met een aantal tempels ligt. Maija en ik blijven daar een nacht slapen. Het lijkt me een unieke ervaring!