Montréal

July 23, 2016 in Canada ⋅ ⛅ 26 °C

Gelijk bij aankomst is te merken hoe levendig het hier is. Eén van de winkelstraten is versierd met roze ballonnen (de gay village), in de zomer alleen voor voetgangers toegankelijk en daarom vol met restaurantjes en terrasjes. Ook zijn er superveel festivals. Met een aantal mensen uit het hostel ben ik naar het Nuits d'Afrique festival gelopen en steeds als we denken dat we er zijn blijkt het het ander festival te zijn. Genoeg keuze dus! Ook aan bars, clubs en eettentjes. Natuurlijk moest ik de lokale specialiteiten proberen: poutine bij La Banquise en een smoked meat sandwich bij Schwartz's. Yammie!

Die extra calorietjes heb ik er hopelijk weer afgewerkt toen ik Mont Royal ben opgefietst voor een mooi uitzicht over de stad. Montréal is anders dan de Noord-Amerikaanse steden die ik tot nu toe heb gezien, omdat het tweetalig is en het net lijkt alsof je in Frankrijk bent in het oude stadsgedeelte.

Al met al heb ik ontzettend genoten en een leuke tijd gehad met iedereen die ik hier heb ontmoet. Na 4 uurtjes slapen (iets te lang gefeest) stond ik fris en fruitig op de bus naar Boston te wachten. Beetje jammer dat ik op het verkeerde station stond haha. Ik dacht dat ik hem nooit meer zou halen, maar wat een geluk als de bus die net wegrijdt als ik aankom nog voor me stopt. Nu hopen dat Boston net zo leuk wordt!