• "Mine vabler har fået vabler!"

July 24, 2017 in Spain ⋅ 🌙 16 °C

I dag sov vi længe. Vi var allerede oppe kl. 07. Vi lagde godt ud med en morgenmadsbuffet på det lille 'Alberque' hvor vi sov og var derefter afsted. Dagens etape skulle nemlig være den hårdeste etape på turen. Ikke på grund af de små 28 kilometer, men på grund af den stejle stigning, havde vi fået os fortalt. De første 13 kilometer går gnidningsfrit. "What's the Fuzz about?".

Det gik i dog snart svar på. De sidste 15 kilometer var op af bakke - Hele tiden! Og ikke på en pæn lille landevej. På en meget ujævn grusvej, som vi delte med køer, heste og andre bondedyr der alle sammen ved hvordan man... Lad os sige pynter stien med deres eget personlige præg.
    Vi har oplevet stor smerte i vores fødder og skuldre på denne tur (Yes, vi indser nu at vi skulle have pakket halvt så meget tøj som vi har gjort - taskerne er alt for tunge!, men aldrig har vi haft ondt i vores ben. Sådan rigtig ondt. Det kan 15 kilometer opad godt ændre på.
    Som Jacob sagde da vi tjekkede vores fødder efter turen og han var ved at "poppe en vabel": "Neeeej!!! Mine vabler har fået vabler! Der er vabler inde under hinanden!".

Men altså... Wow hvor var dét det hele værd. Den udsigt der. Vi er målløse. Og smerten - den kureres med en god gang Ø-Vitamin, som det ses på sidste billede.