Indonesien - The Last Leg

May 23, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 24 °C

Så kom vi til sidste del af denne dejlige tur - Indonesien. Indonesien blev planlagt som en afslapningsferie til at runde 2 måneders kultur, kaos og kunst (og vel også øl) af på. Vi har mødt ufattelig mange sjove og dejlige mennesker, som vi har rejst med, og derfor var vi meget glade, da vi fandt ud af, at Lisa, tyskeren der skuttede sig til os i Nordthailand, også slutter sig til os her på Indonesien.

Vi ankom til lufthavnen og tog en taxa til Kuta, få minutters kørsel syd for lufthavnen, og checkede så ind på vores hostel. I vores 6-mands Dormroom var der to canadiske piger, som vi faldt i god snak med, og blev enige om at rejse sammen med, da vores planer var ens - og vi klikkede med det samme. Kuta har ikke ret meget mere at byde på end en god strand, dejlige restauranter og billige natklubber. Så efter et par dages øl og ‘tanning’ besluttede vi os for at tage videre til Ubud. Ubud ligger rimelig centralt på Bali i midten af øen.

Hvor Kuta mere er fest og ballade, er Ubud kultur og afslapning. Vi fandt et billigt men lækkert hostel og udforskede byen i er par dage, der bragte os forbi skønne natmarkeder, et Monkey Sanctuary, gode caféer og lignende. Efter Ubud gik turen videre til Canggu. Canggu kan måske ses bedst som en blanding mellem Kuta og Ubud. Med lejede scootere kunne vi nemt komme frem og tilbage mellem vores hostel, den større by Canggu, og hvad der ellers lå i nabolaget. Vi splittede herefter op, således at 5 af os (os 4 samt Lisa) tog til Lombok for at bestige Mount Rinjani, og de to canadiske piger slappede af på en nærtliggende strand i mellemtiden, hvorefter vi havde planlagt at mødes med dem igen på Gili Trawangan. Mere om det i næste opslag :)