• Gambassi Terme - San Garmingiano

May 5, 2019 in Italy ⋅ 🌧 6 °C

"Det er sådan lidt hyggeligt, men også ret forfærdeligt". Sådan lød det fra Martin få sekunder efter vi forlod vores Hotel i Gambassi Terme for at begive os ud på dagens gåtur, i silende regnvejr. Og med de opmuntrende ord bag os og 'Den Bedste Tid' og andre 'Balle-Sange' gennem højtaleren drog vi afsted. Og nøj hvor det regnede.

Normalt holder vi en lille pause hver 4. eller 5. kilometer, for at lufter fødderne og skoene - på denne måde slipper man for at få så mange vabler. Men i dagens regn kom første pause først over en kop kaffe på en afsides Michelin restaurant efter de første 2 timers vandring. Vi fik varmen for en kort stund, før vi skyndte os videre til San Garmingiano. Og sikke en by. Fantastiske gamle middelaldertårne, skønne gader og delikatesse forretninger overalt. Vi købte nogle fantastiske røgede pølser, proppede dem i tasken og er ved at være klar til den lange 30+ kilometers vandring i morgen. Vi tager afsted ved 8-tidem, når butikkerne åbner, og vi kan købe de sidste ting til frokosten på vejen i morgen. Inden da skal vi nok lige finde os et par timers søvn dog. Og så håbe på, at vejret er en tand bedre i morgen.