• Colle di val d'Elsa - Sienna

May 8, 2019 in Italy ⋅ ☁️ 14 °C

Verdens længste tur. Sådan føltes det i hvert fald, når man går +40 kilometer. Vejret var heldigvis med os - og nøj hvor en udsigt! Vi har de sidste par dage mødt de samme 4 hyggelige pensionister der går fra Lucca til Siena. Det har været meget sjovt, lige at kunne udveksle oplevelser med dem. Desværre tager de hjem til Irland allerede i morgen. Men mon ikke vi møder nogle nye mennesker.

De første 30 kilometer gik som forventet - gnidningsfrit. De sidste 10+ kilometer blev der ikke snakket meget os imellem. Hver mand var i dit eget smertehelvede, og prøvede konstant at overbevise sig selv om, at denne tur var en god idé.
    Men ligeså snart skoene kom af, og kroppen var lagt nænsomt i sengen efter en sjus eller to... Ord kan ikke beskrive hvor fantastisk en følelse det er.

Siena er en fin by. En utrolig smuk og kæmpe stor Katedral er at finde midt inde i byen. Vi var et smut derinde, og lige så fantastisk som den er udvendig, er den også indvendig. Vi fandt aldrig det store orgel, men så at denne kirke havde 3 små orgler, og spekulerede over, hvorfor dette mon var?

I morgen skal vi afsted på en 30 kilometers tur til byen Buonconvento - de første par timer i regnvejr. ☔☔☔