• San Quirico - Bolsena (Part 1)

May 12, 2019 in Italy ⋅ 🌧 11 °C

Part 1: San Quirico d'Orcia - Radicofani - Acquapendente

Vores nok hårdeste tur til dato havde vi fra San Quirico til Radicofani. Vi ramte de 40 kilometer endnu engang, men denne gang var der langt mere højde på. Ifølge Martins mobil har vi vandret flere hundrede etager op - hvilket faktisk er pænt meget.

Fuldstændig kvæstet blev vi indlogeret i et lille hus vi havde lejet, gik (eller humpede) en kort tur til den lokale restaurant, og fik noget lækker mad. Der begynder at være flere Pilgrimsrejsende jo tættere vi kommer på Rom, og det afspejles også i spisestederne, der nu serverer 'Pilgrimsmenuer'. Forret, Førsteret, Anden ret, dessert og vin til - 15 euro. Lad os håbe, at flere steder følger samme eksempel.

Turen fra Radicofani til Acquapendente var lagt kortere. Vores mobiler målte omkring 27 kilometer så vidt jeg husker, men gud hvor var det hårdt. De første 10-15 kilometer gik udelukkende nedad. Det lyder måske dejligt, men når man vandrer lange distancer vil man hellere gå opad end nedad. Ens ben, muskler og led er ikke vandt til at gå så meget nedad, så det gør ligepludselig ondt på en hel anden måde. Vi kommer i mål, og havde mere ondt i benene og fødderne end nogensinde, selvom det angiveligt var en kortere og lettere tur. Men mon ikke det har noget med den konstante belastning af benene hen over mange dage, at gøre.

Vi har været heldige med vejret. Vejrudsigterne siger at det regner hele tiden hver dag. Men de når altid at ændre dem inden det bliver morgen og vi skal i gang igen. Bevares, det er ret overskyet, så billederne er ikke nær så pæne som de kunne have været, men det er stadig flot at gå rundt i.

Acquapendente er også en hyggelig by. Det er de ski alle sammen. Indtil videre har vi ikke stødt på en 'grim'/ikke-hyggelig by.

(Fortsættes i Part 2)