• San Quirico - Bolsena (Part 2)

May 14, 2019 in Italy ⋅ 🌬 9 °C

Part 2: Acquapendente - Bolsena

I dag var en god dag. Vores ben er begyndt altid at være ødelagte om morgenen, men lige så snart vi kommer i gang og får lagt de første 3-4 kilometer bag os, forsvinder smerten. Det er som om, at man bare lige skal i gang. Vi sætter et godt tempo, og før vi ved af det forlader vi Toscana og bevæger os ind i Lazio. Med de Toskanske bakker bag os, glæder vi os til at se hvilken natur der byder os velkommen i Lazio.

Vores Italienske rækker ikke særlig langt. Vi kan lige de vigtigste ord, og kan derfor også til dels forstå cirka 20% af hvad der bliver sagt til os - og som regel kan man derfor regne en 50% yderligere ud vha. konteksten. De sidste cirka 30% er altid en joker. Når man opfanger ordene: "Jeres Pas", "Nedenunder", "Kopi" & "Efter", betyder der så:
    "Jeg tager lige jeres pas med nedenunder, tager en kopi af dem, og kommer op med den bagefter", eller betyder det:
    "Jeg tager lige jeres pas med nedenunder, tager en kopi af dem, så kan i hente dem efter jeres ophold". Men for det meste går det. Af og til bestiller vi ved en fejl en kæmpe T-Bone steak, ved blot (troede vi) at spørge om hvor stor den var, efter vi allerede har spist en stor hovedret. Men hva' fanden - vi skal jo også have lidt energi til de ben.

Ikke langt fra slutmålet Bolsena stødte vi ind på en hyggelig Canadier med navnet Tim. Vi snakker med ham i en halvtimes tid om alt mellem himmel og jord, og begiver os mod vores hotel.

Vi har aftalt at mødes Sebastian fra vores gamle Marselisborg Gymklasse i Rom d. 21 Maj (Sebastian flyttede også til Viby Gymnasium efter 1.G). Hverken Sebastian eller Martin har været i Rom før, så det skal nok blive spændende.
    Vi har desuden købt flybilletter hjem. Vi flyver fra Rom d. 25 Maj, og lander I Billund ved 20-tiden cirka. Så bare rolig - vi skal nok være hjemme inden Europa Parlamentsvalget ;)

Nu vil vi få os lidt morgenmad og få skoene på. I dag står kun på 18 kilometer til Montefiascone.