Philip's island

February 19, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Afgelopen zondag had ik een dagtrip naar Philip's island met een tourgroep die uitjes doet. Aardige mensen ontmoet, alleen blijven de meeste mensen minimaal 6 maanden. Philip's island staat vooral bekend om de lieve kleine pinguïns. Volgens mij was er pas geleden iets in het nieuws over een oude man die truien maakt voor de kleine pinguïns. Eerst gingen we naar de Moonlit sanctuary, waar ik eindelijk een koala heb aangeraakt! (Mocht niet bij de andere dierentuin) hij was zo zacht en fluffy, heel schattig. Daarna op de sanctuary nog kangaroos eten gegeven en gebbqt (geen kangaroo op, hoewel ik die wel afgelopen maandag heb gegeten). Daarna zijn we nog naar San Remo geweest voor ijs, Nobbies rock om te zwemmen en dan uiteindelijk de pinguïns. Volgens mij zijn het een van de kleinste pinguïns en als het donker wordt waggelen ze vanuit de zee naar hun slaapplek. Omdat ze zo klein zijn is het soms moeilijk om uit de golven te komen, dan worden ze meegesleurd door de stroming; of er zijn anderen die het zo leuk vinden dat ze erweer terug in springen. Heel cute.

Deze week heb ik mijn tickets geboekt en heb ik (na héél veel moeite) eindelijk een Australische bankrekening. Vandaag had ik ik het even moeilijk. Ze deden weer moeilijk met m'n bankkaart en ik had even heimwee en was moe en blegh. Ik heb even veel zelfmedelijden gehad, gedoucht, en vond het zonde van m'n dag om me de hele tijd rot te voelen dus ik heb actief actie ondernomen en voila, ik kon ineens m'n bankpas ophalen.

Volgende week ga ik een 2-daagse Great Ocean Road tour doen, de week daarna waarschijnlijk naar Tasmania, daarna Nieuw Zeeland (hobbit town) ennn dan zie ik wel weer waar ik terecht kom. Veel leuke dingen om naar uit te kijken dus. :)