• Day 115

Sydney

May 28, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

Ik kon weer een paar dagen werken voor dezelfde vrouw, dus we vlogen naar Sydney. Daarna ben ik nog een paar dagen langer gebleven om van de stad te genieten.

In Sydney was Vivid bezig; een lichtfestival waar ze lichtshows projecteren op gebouwen. Was weer heel mooi om te zien. De eerste dag dat ik daar was nam de vrouw me uit eten, met uitzicht op de brug en het operagebouw. Chique de friemel!

De tweede dag moest ik werken, was een groot evenement met ook spelers van de Tottenham Hotspurs (of hoe je het ook schrijft). Werk zelf was wel oké, het betaalde dus kan niet klagen. De volgende dag gingen we ook nog samen naar de Blue Mountains, natuurgebied iets buiten Sydney. We zijn daar in een soort kabelwagentje op en neer gegaan en hebben ook de Three Sisters gezien. Sommige mensen zeggen dat daar een aboriginal verhaal achter zit, anderen zeggen dat het een publiciteitsstunt is. Weet zelf ook niet wat ik ervan moet geloven haha.

In Sydney heb ik verder vooral veel rondgelopen. Hyde park, opera gebouw, harbour bridge, queen victoria building. Ik ben naar Madame Tussauds geweest - heeel saai alleen.

Ook heb ik de harbour bridge beklommen! Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Was super zenuwachtig eerst, maar er zijn zoveel voorzorgsmaatregelen dat ik me heel veilig voelde. Bovenop de brug was het uitzicht prachtig. Het was best koud maar je kon de hele stad zien. De tour guide gaf ondertussen achtergrond info over alles. Bovenop de brug heb ik ook een speciaal filmpje opgenomen en een aantal fotos laten maken. Hele goede ervaring en zou t iedereen aanraden!

Als laatst ben ik ook nog naar de dierentuin geweeet waar de dieren het beste uitzicht ooit hebben, ofwel de Taronga Zoo. De dierentuin zelf was wel oke maar het uitzicht was prachtig want je moet erheen met de ferry dus je hebt uitzicht op heel Sydney.

Mooie stad maar wil er zeker nog naar terug want ik heb geen tijd gehad om de stranden te bezoeken.