Uluṟu, Australië

June 10, 2015 in Australia ⋅ 🌬 15 °C

Eindelijk! Het echte reizen begint, en gelijk iets afstrepen wat hoog op mn Australië bucket list staat: Uluru.

Zodra je uit het vliegtuig stapt kun je Uluru zien. Dan snap je ook gelijk waarom ze het daar 'red centre' noemen, alles lijkt rood. Vooral omdat natuurlijk de stenen en het zand rood zijn. Ik had een tour van 3 dagen gedaan. In die drie dagen zijn we naar Uluru, Kata Tjuta en King's Canyon gegaan. Ik weet eigenlijk niet of jullie het boeiend vinden; maar ik ga lekker verder met het vertellen van random feitjes over de locaties. Uluru, Kata Tjuta en ander gebergte zijn allemaal uit 1 groot gebergte onstaan, miljoenen jaar geleden. Uluru is in die tijd 90 graden gedraaid, daarom zijn de lijnen (dus de lagen aarde) anders dan bij Kata Tjuta.  Bij allebei kom je soms fossiel achtige stenen tegen waar miljoenen jaren geleden water zijn imprimt op heeft achtergelaten. Heel indrukwekkend om te zien. Vooral als je je bedenkt dat Uluru het grootste gesteente van de wereld is en dat je maar 1/3 ervan ziet.

Tijdena de tour hebben we buiten in een swag geslapen, google maar als je wil weten hoe het eruit ziet, ik kan het niet zo goed uitleggen. Het was niet eens zo oncomfortabel! S avonds eerst een kampvuur en marshmallows roosteren en daarna lekker in de swag slapen met uitzicht op de melkweg. Er zaten veel dingo's daar, dus die hoorden we s avonds vaak loeien (net een wolf).

Ik heb ook op een kameel gereden. In het begin vond ik het best zielig, maar de vrouw verzekerde me ervan dat ze het fijn vinden om te werken. (Alsnog geen idee of dat gelogen is maarja)

Tijdens deze tour heb ik trouwens eindelijk (!) aardige mensen gevonden waar ik mee samen ging reizen, ben zelfs met 1 ervan nog steeds aan het reizen! :D