Esperance, Australia

October 7, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 20 °C

Via Facebook had ik een (alweer) Duits meisje leren kennen die met mij wilde reizen en in mijn hostelkamer in Perth zat een aardige Duitse jongen die ik ook uitgenodigd had. De eerste week gingen we via Wave Rock naar Esperance. Ik heb zelf nu eindelijk eens gereden aan de andere kant van de weg. In het begin is het een beetje eng en was ik erg geneigd om naar de linkerkant van de weg te gaan, maar het went best snel. Zodra je ook eenmaal op de weg zit is er weinig te doen, maar is het een kwestie van lang op 1 hele, hele lange weg rijden.

Wave Rock is, zoals de naam zegt, een steen die op een golf lijkt. Leuk om te zien, verder is er helemaal niets anders in de omgeving. Esperance zelf is wel heel prachtig, hele mooie stranden en leuke plekjes. Ze hebben daar ook een Great Ocean Drive (ipv Great Ocean Road) waar je langs prachtige plekken rijdt. Vanuit daar zijn we via kleine dorpjes naar Margaret River gegaan, bekend om de lekkere wijn. Daar hebben we onszelf getrakteerd op spareribs met goede wijn. Ook hebben we daar een grot bezocht, beetje claustrofobisch maar wel mooi om te zien. Tussendoor hebben we ook een stop gemaakt op een plek waar ze een 'top tree walk' hebben waar ze een brug hebben gebouwd die zo hoog gaat dat je op een gegeven moment tussen de top van de bomen loopt. Hierna weer terug naar Perth om de Duitse jongen af te zetten en daarna nog een week met de andere Duitser reizen. :)