Satellite
Show on map
  • Day 8

    Ponferrada

    October 9, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 7 °C

    WAUW, ik had deze hele tekst bijna volledig geschreven en dan word heel mijn tekst gewist. FBI are you watching?

    Dus nogmaal dag iedereen!

    Vandaag hebben we veel gewandeld en leuke dingen gedaan.

    The end.

    Nu de FBI niet meer meeleest kan ik weer even opnieuw beginnen. Va daag was het voor mij wel een hoogdag (allee toch in de voormiddag) want we gingen in de bergen klimmen! Het enigste probleem dat we onderweg ondervonden was de snijdende kou. Gelukkig zijn wij niet in stukjes gesneden *badam ptsss*. Okee ik zal al weg gaan.

    Neen maar dus als je klimt kom je op een zeker punt helemaal op de top e. Wel ze hadden ons gezegt dat er een "cruz ferro" op de spits zou staan. Het was helaas een ijzeren kruis van 50 cm hoog en bleek te lijden aan een minderwaardigheidscomplex aangezien hij op een lange houten paal stond. Wat een teleurstelling!

    Het begon erna wat middag te worden en waren mijn goude uren geslagen. De reden hierom is dat ik het haat om af te dalen. Pijnlijke knieen broken enkels, het hoort er allemaal bij zeker (gelukkig heb ik het laatste niet). Na de afdaling kwamen we toe in een prachtig dorpje! Echt daar zou ik heel graag eens mijn vakantie willen doorbrengen! 😲

    Uiteindelijk is onze laatste stop Ponferrada. Doordat we echter een pijl hadden gemist hadden we een 4 km lange omtour gemaakt! Alzof 41 kilometer nog niet genoeg was! (kijk maar op de traveltracker van papa). Het parkoer naar santiago is al lang genoeg. Ze moeten het echt niet labger maken. Maar ja we zijn er zekers?

    In iedergeval ga ik jullie het slaapwel opleggen want ik ben best doodmoe en onhumoristisch. Ik schrijf bijna even saai als mijn oude leerboeken.

    Slaapwel iedereen en tot morgen!
    Read more