Manaslu dag 3 en 4

September 29, 2016 in Nepal ⋅ ⛅ 15 °C

Gisteren begonnen we in lichte regen, gelukkig hield dat na een half uurtje op. Daarna was het weer een prachtige dag. Het was zo'n 6 uur lopen naar Machha Khola, 1,5 uur langer dan op de planning stond omdat we gisteren eerder waren gestopt. Het was de eerste dag met een porter, het was een erg goede beslissing om een porter in te huren want het maakte een groot verschil voor Ron. We deden het nogsteeds redelijk rustig aan maar namen veel minder pauzes en hadden een prima tempo.

De laatste twee uur sloeg het weer compleet om en begon het super hard te regen. De paadjes veranderen langzaam in kleine riviertjes. Toen we over een landslide liepen begon hij door al het water langzaam in te storten. Toen ik een kleine steen tegen m'n heup aan kreeg begon de paniek maar gelukkig zijn we er optijd uitgekomen. Toen we uiteindelijk bij het dorp aan kwamen waren we helemaal doorweekt.

Vanochtend waren al onze kleren en onze schoenen nogsteeds erg nat. Gelukkig konden we al onze natte spullen in de tas van Ron doen zodat we het niet zelf hoefte te dragen. De schoenen waren een groter probleem maar uiteindelijk bleef de schade beperkt.

Vandaag was een erg mooie dag, niet te warm dus erg fijn om in te wandelen. We begonnen al om 7 uur omdat het een lange dag werd naar Jagat. We begonnen met een erg goed tempo, het eerste plaatse bereikten een half uur eerder dan we dachten dus dat was een flinke opsteker.

De tweede helft van de dag was het tempo wat lager want Ron had wat meer last van z'n been. We weten nogsteeds niet wat precies is maar zonder zijn tas gaat het voorlopig een heel stuk beter. Vooral in de ochtend gaat het goed. Uiteindelijk kwamen we rond 4 uur aan in het prachtige Jagat.