• Day 68

Manaslu dag 11

October 7, 2016 in Nepal ⋅ ⛅ 15 °C

Pff wat een zware dag was dit zeg. Vandaag gingen over de Larky Pass van ruim 5100 meter. We begonnen met lopen rond 4 uur snachts. Zonsopgang was ongeveer om 6 uur dus de eerste 2 uur waren in het donker. Het had de hele nacht flink geregend en gesneeuwd maar toen we begonnen was het gelukkig bijna droog.

Door de sneeuw was het landschap om ons heen erg mooi maar het was nogsteeds erg bewolkt waardoor we weinig uitzicht hadden. Door de sneeuw en de regen was het erg glad wat het moeilijk lopen en erg gevaarlijk maakte.

Na 4.5 uur lopen bereikten we de Larky Pass waar het erg mooi, koud en winderig was. Het uitzicht was helaas weer minimaal maar het was nogsteeds erg mooi daar midden in de sneeuw.

Toen we een paar minuten op de pass waren begon het flink te sneeuwen. Dit veranderde later in regen en stopte niet voor de rest van de tocht. Het was nog 4 uur afdalen naar 3700 meter. Erg mooi landschap maar door het slechte weer was het vooral afzien en oppassen dat we niet onderuit gingen.

Nu we over de pass zijn is het bijna alleen maar naar beneden. Nu hebben we de zwaarste stukken gehad