• Day 4

Dag 4: Floating Market & Kanchannaburi

January 28, 2016 in Thailand ⋅ ☀️ 30 °C

De wekker gaat vroeg, veelste vroeg, om 6 uur checken we uit bij het Dang Derm om vervolgens Nouschka voor haar hostel te ontmoeten. Met de minivan rijden we ongeveer 2 uur naar Ratchaburi, daar bezoeken we de grootste en bekendste Floating Market van Thailand. Het oude principe is helaas verloren. De peddelbootjes met locals die onderling goederen verhandelen zijn ingewisseld voor peddelbootjes met toeristen die langs veredelde souvenirskraampjes varen. De setting zelf is echter meer dan de moeite waard.

Na de markt nemen we afscheid van Nouschka en trekken we verder naar het westen. We kunnen direct een minivan pakken en 3 uur later worden we afgezet in Kanchannaburi.

Na een aantal hostels / guesthouses komen we uit bij guesthouse Chitanun. Deze heeft prima kamers op een idyllisch plekje, midden in het groen en met overal bankjes/stoeltjes om te relaxen. We besluiten de rest van de dag te chillen en te genieten van zon en omgeving.