Satellite
Show on map
  • Day 9

    Dag 9

    August 3, 2022 in Cuba ⋅ ⛅ 30 °C

    Kayakken 8 km naar Topes de Collantes
    Stop bij watervallen

    Wanneer de zon begint op te komen zitten we met zijn 6en buiten aan het ontbijt. De eerste lange kajaktocht gaat beginnen voor de gene die willen. 12 km in de ochtend en 6 km in de middag. Ik vindt dit iets te veel van het goede en heb besloten om alleen de 6 km te varen. Wel pakt iedereen zijn spullen die wij nodig hebben voor de komende dag in zijn dag rugzak. De 17 die alleen de 6km wilt kajakken gaan met zijn allen in een busje naar een plek waar de rest zal aankomen. Hier zijn watervallen en is een plek om te zwemmen.
    Nadat de rest is aangekomen en even heeft gezwommen gaan we na het eten de tocht beginnen. Samen met Merijn ga ik op pad.
    Het is een hele mooie tocht dat goed verloopt, omdat er geen wind staat.
    Eenmaal bij Topes de Collantes gearriveerd begint het ineens heel hard te regenen. Ben gelukkig aan land, dus ren snel naar boven onder een afdak. We krijgen te horen dat we met matras en deken in de buitenlucht gaan slapen, gelukkig wel met dak boven ons hoofd. Gelukkig maar, het gaat die avond nog 2 keer regenen.
    Later in de avond nadat er is gegeten, gekletst, spelletjes gespeeld en gedronken van ik naar 'bed'. Eenmaal mijn ogen dicht wordt ik pas de volgende ochtend weer wakker.
    Read more