Satellite
Show on map
  • Day 10

    Dag 10

    August 4, 2022 in Cuba ⋅ ⛅ 30 °C

    Rond 6.30 gaan te wekker en wordt wakker met dikke/rode ogen en een dichte neus. Ik heb een allergische reactie door het deken. Helaas heb ik geen cetrinicine meegenomen in de dagrugzak. Langzaamaan wordt iedereen wakker en gaat zijn dingen doen. Het was afgesproken om om 7 uur te ontbijten, maar pas na 8 uur ontvangen wij broodjes met ei. Hierdoor zitten we pas tegen tienen in de kajak. Er staat tegenwind, maar gelukkig is het droog.
    Merijn is de golven breker vandaag en krijgt geregeld wat water over zijn benen heen. Halverwege wordt gestopt, de groep die een klein stukje verder willen kajakken om naar een waterval te gaan gaan één kant op en de anderen de andere kant. Ik zit weer samen met Merijn en hadden van te voren al besloten om de korte route te nemen vanwege de schouders. Met een groepje van 8 varen we in een lekker tempo door tot het eindpunt waar in de schaduw wordt gewacht totdat de rest klaar is. 30 tot 60 minuten later komen ze aan en stappen we vervolgens in een cameo. Dit is een soort busje met open zij- en achterkant. Een uur lang rijden we hiermee over een slechte weg, maar prachtig uitzicht.
    Eenmaal aangekomen en plaatsgenomen in onze eigen bus valt iedereen in slaap, behalve Kim, Koen en ik.
    Nu lig ik gedouched op een 2 persoons bed heerlijk te genieten van de rust die er is. Kleding ligt uitgestald om een bed naast mij zodat ik overal bij kan en opnieuw mijn backpack in kan delen. Dit is zeker nodig.
    Read more