Vancouver: voorbereiding fietstocht

June 8, 2017 in Canada ⋅ ⛅ 11 °C

na drie maanden Azië ben ik klaar om terug te keren naar de westerse cultuur. Toch heb ik gemixte gevoelens en een knoop in mijn buik als ik op het vliegtuig zit richting Vancouver. India zou ook een fantastische ervaring zijn, maar iets in mij is nog niet klaar voor de chaos in dit land.
    Het kost me moeite om geen spijt te hebben van deze beslissing. In mijn achterhoofd weet ik dat ik altijd weer ergens anders naartoe kan dus dat stelt me gerust. Ik heb vooral twijfels over de fietstocht die ik wil maken en vraag me af of ik mijn kans gemist heb door het offer te weigeren van de Australische man die ik ontmoet heb.
    De tijd vloog voorbij en voor ik het door had was ik in Vancouver. Last minute stuur ik de ouders van Tessa of ik bij hun mocht blijven slapen vandaag en niet veel later zat ik bij hen thuis in de sofa. De week bij Donna, Tail en Popo, Donna haar 91- jarige moeder was onbeschrijfelijk warmhartig. Ze gaven mij lekker eten, regelde alles om mijn fietstocht waar te maken en gaven me veel advies over plaatsen dat ik zeker niet mag missen of beter vermijd. Tail is een hollander, die zeer actief was in de wielrenner wereld. Hij weet ontzettend veel van fietsen en dit was voor mij een geschenk uit de hemel. Door hem heb ik veel geld uitgespaard en toch tamelijk goed gerief kunnen kopen. Een spoedcursus banden vervangen zat ook in het totaalpakket inbegrepen. Hij heeft Donna leren kennen toen zij op fietsvakantie was in Frankrijk. Ze konden elkaar niet missen dus is hij naar Canada verhuist. Popo is een pittig madammeke dat nog zeer actief is voor haar leeftijd. We kunnen het goed met elkaar vinden en zij vindt het fantastisch dat ik op mijn eentje rondreis.
    Een week later heb ik alles wat ik nodig heb om mijn reis te starten. Het doet pijn om deze comfort zone weer te verlaten. Het deed echt goed om opgevangen te worden door familie. De rit naar Tsawassen bay is niet zo leuk dus Donna staat erop dat ze mij naar daar voert. Voor ik in de auto stap komt Po po naar me toe en geeft mee en cadeautje. Als ik het wit doosje open doe zit er een Jade steen in. Ik geloof mijn ogen niet en weet niet goed wat zeggen. ' This is to protect you on your trip' zei ze. Overdonderd met gevoelens stap ik de auto in. Wat een fantastisch genereus gezin.