York - Wave Rock etc

February 19, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 30 °C

Helloooo ?

Wie is er weer fit na de carnavalsdagen?? Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben gehad.. :)

Ik heb het in ieder geval NIET gemist!
    Vrijdag ben ik op een dagtocht gegaan naar York, de Wave Rock en nog wat andere highlights. Packed tussen de chinezen natuurlijk, begon mijn reis in een zeer comfortabele 'coach' met lederen bekleding en wifi aanboord.. Dit leek mij een overbodige luxe gezien ik perfect bereik heb op het Australische netwerk. Echter na een paar km rijden viel dit bereik al weg. Vanaf Perth is het anderhalf uur rijden naar York, een ouderwets/Western achtig stadje waar men vroeger begonnen is met graan verbouwen omdat er in Perth geen plek meer was. Onze eerst volgende stop was een hondenbegraafplaats. Onderweg kwamen we vrijwel niemand tegen.. Eens om de zoveel tijd dook er een dorpje met vijf huizen op, soms een iets grotere plek waar het rendabel was om een school te bouwen. Niet dat deze scholen hard lopen.. Groep 7 bleek vorig jaar bezocht te worden door wel geteld 1 meisje.. Voor mij is het vrij moeilijk te begrijpen wat je in hemelsnaam in zo'n dorpje moet, behalve de kost verdienen met het verbouwen van graan dan.. Of dat nou zo leuk is..
    In de middag luchten we in een dorpje dichtbij de Wave Rock. Er was een klein dierenpark naast waar ik stiekem een Koala aaide. Dat had deze natuurlijk niet in de gaten gezien koala's zo'n 70 procent van hun tijd slapen.
    De wave rock was quite impressive.. De wand is uitgesleten door regen. We bezochten ook nog een grot die in het teken van een aboriginal legende stond. In de namiddag kregen we afternoon tea van een bejaard oud stelletje. Enig! Daarna weer op weg naar huis.. Ik denk dat we deze dag zo'n 800 km gereden hebben, met vooral uitgestrekte stukken land en weinig mensen..
    Dit geeft wel een goede indruk van Australië weer. Zeer veel land zonder bedrijvigheid. Wel iets anders dan Nederland.. Waar we als sardines in een blik blijken te leven in vergelijking met hier..

Dit weekend (vrij - ma) ga ik met het gezin kamperen in Margaret River. Een plaatsje 3u rijden ten zuiden van Perth, waar veel brewery's zijn. We zetten het op een zuipen dus!

Cheers xxxx iris