Derwent bridge

March 28, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 11 °C

Nouuuu dat was dag 1 met mijn voertuig: het begon met het feit dat een Hyundai i20 blijkbaar niet gemaakt is voor mensen met kleine benen. Dit is al de tweede keer dat ik hier tegen aan loop: eerst was het voor de jongens een vreemd gegeven dat mijn stoel zo ver naar voren moest en ze niet meer met hun beentjes tegen de stoel konden aanbonken. Nu weer iets.. De auto voelde helemaal niet fijn. Ik kon mijn benen niet goed bewegen en de koppeling was een ramp bleek na een rondje rijden. Op het begin vroeg ik vriendelijk of er niet nog een andere auto was, want de was 'horrible'. Ja ik kon een automaat meenemen voor 15 dollar meer per dag. Snel liet ik me niet afschepen en ik gooide het op de boeg van veiligheid. Zo kon ik de weg niet betreden. Na lang gezeur kreeg ik voor 35 dollar extra een automaat :)

Mijn eerste stop: Mount Wellington. Prachtig uitzicht over de stad en suburbs. Er zijn veel bergen hierzo. Tasmania wordt ook wel Zwitserland van het Zuiden genoemd. Lijkt er wel een beetje op.. Al is hier alles knallen groen, tarweachtig met runderen of regenwoud. Ik stopte onderweg nog bij een mooie waterval en reed daarna door naar mijn eerste eindbestemming: Derwent Bridge, een mini plaatsje nabij het diepste meer van Australië. Onderweg passeerde ik dorpjes waar ik voordat ik het in de gaten was al doorheen was. Ik vind het maar knap dat mensen daar kunnen leven, in niemandsland. Wat doe je dan de godganse dag? De eerst volgende café of supermarkt is km verderop.. Doei sociaal leven, anyways, het laatste stukje moest ik door de schemering rijden. Het was mij al bekend dat dit juist de tijd is dat veel Kangaroos worden aangereden. Dat is geen pretje voor de Kangaroos, maar ook niet voor de auto. Met zo'n 50 km per uur reed ik turend over de weg waar je normaal 100 mag. Elke dode Kangaroo die ik langs de weg zag liggen minderde ik minstens 5 km p/u vaart. Ik ben zo'n 7 dombo's tegen gekomen die de weg over probeerde te steken of voor me langs hupte. Alles liep gelukkig goed af!!! Owja onderweg nam ik ook nog een liftend koppel uit Duitsland mee voor een klein stukje. Ze hadden al vier maanden liftend rondgereisd. Erg cool.

Het hotel had nog een kamertje vrij en ik eindigde buiten in een ijskoud barak met de wc ver ver weg. Die overigens ook erg koud is. Het restaurant was overigens wel erg tof. Een super grote omgebouwde houten schuur. Allemaal oude prut natuurlijk, maar het oogde gezellig. Op naar dag 2!