Satellite
Show on map
  • Het is weer zo'n nacht

    October 6, 2019 in the Netherlands ⋅ ☁️ 9 °C

    Het was weer zo’n nacht dat ik de slaap niet kon vatten.
    Dan sluipen er allerlei gedachten mijn hoofd in.
    Mijn moeder komt de laatste tijd met enige regelmaat voorbij.
    Het is inmiddels 30 jaar geleden dat ze is overleden.
    Ik was 29 toen ze overleed.
    We waren op vakantie in Zweden toen we een telefoontje van mijn vader kregen.
    Dan staat de wereld even stil. .
    Mijn moeder en ik lagen elkaar niet zo, hetzelfde geldt voor mijn broer.
    Mag je dat zeggen, denken, voelen?
    Als familie ben je “veroordeeld “ tot elkaar.
    Is het vanzelfsprekend dat je met elkaar kunt opschieten omdat je familie bent?
    Ik denk van niet.
    Mijn moeder en ik begrepen elkaar niet.
    Ik heb daar, vooral in de puberteit, veel last van gehad.
    Heb daar ook therapie voor gehad.
    Dat heeft mij heel erg geholpen in te zien dat je ondanks een heel andere levens visie van elkaar kunt houden.
    Liefde is onbeperkt, is onvoorwaardelijk.
    Makkelijk gezegd, o zo moeilijk in de praktijk te brengen.
    Read more