Satellite
Show on map
  • Vragen, vragen, vragen.

    February 22, 2020 in the Netherlands ⋅ 🌬 10 °C

    Waarom willen mensen een relatie?
    Waarom wil ik misschien weer een relatie?
    Sinds een tweetal maanden heb ik me ingeschreven bij een online datingbureau.
    Een mooi, pakkend, althans dat denk ik, profiel op de site gezet.
    Netjes betaald want ik wil natuurlijk kunnen reageren als er iemand mij een berichtje stuurt.
    Inmiddels twee dates gehad.
    Met de eerste had ik via de site en later via de mail een heel leuk contact, gelijk de diepte in.
    De date zelf was ook erg leuk maar bij beiden sloeg de vonk niet over.
    We hebben nog wel contact via mail en app.

    Laat ik verder gaan met de vraag waarom ik een relatie wil?
    Ik zoek geen relatie om mijn leven een invulling te geven maar een aanvulling, zo staat in mijn profiel.
    Maar welke aanvulling dan?
    Aanvulling van mijn sociale contacten?
    Ik heb genoeg sociale contacten.
    Om een exclusieve relatie aan te gaan?
    Ik ben niemands bezit, omgekeerd ook niet.
    De mens is niet geschapen voor monogamie.
    Dat hebben wij ons zelf opgelegd.
    Kijk wat voor ellende het ons brengt: eeuwige trouw.
    Zoek ik iemand die mij lief heeft?
    Is het niet genoeg jezelf lief te hebben?
    Om iemand te hebben die voor me zorgt, mijn bed verschoond, voor me kookt enzovoort?
    Toegegeven, samen is gezelliger maar ik kan het ook allemaal zelf.
    Om iemand te hebben die mij op handen draagt?
    Is het niet genoeg om jezelf op handen te dragen?
    Kan de conclusie zijn dat het redelijk egoïstisch is: een relatie willen!?
    Te zeggen ik ben pas gelukkig als er iemand is die van mij houd, voor mij zorgt, mijn bed verschoond, voor mij kookt.
    Is dat niet je eigen leven uit handen geven?
    Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik het goed heb, regelmatig gelukkige momenten, lieve familie en vriend(innen)en.
    Zijn mannen wel op zoek naar een vrouw die vrijheid belangrijk vind en eigenlijk (bijna) alles heel goed alleen kan!?
    Waarom kunnen we niet allemaal gewoon lief zijn voor elkaar, elkaar de liefde, het leven en alles wat daar bij hoort, gunnen?
    Al deze vragen geven mij eerder inzicht waarom ik geen exclusieve relatie nodig heb om een goed leven te hebben.
    Kortom: meer vragen dan antwoorden.
    Enne de tweede was em ook niet. 😉
    Read more